شناسهٔ خبر: 49990407 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین

رزمایش کمک‌های مؤمنانه در قزوین تا ریشه کنی کرونا ادامه دارد

قزوین- ایرنا- فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین با بیان اینکه دستاوردها و عملکرد بسیج، سپاه و مجموعه بهداشت و درمان در دوران کرونا بسیار ارزشمند بود، گفت: رزمایش کمک‌های مؤمنانه و همدلی تا ریشه کنی این بیماری تداوم خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سردار رستمعلی رفیعی آتانی روز چهارشنبه در مراسم تهیه و توزیع ۳۵۰ بسته معیشتی، افزود: مساجد، سنگر حفظ دین هستند و یکی از مهم‌ترین کارکردهای مسجد، توجه و رسیدگی به امور نیازمندان و فقرای جامعه است.

وی اظهار داشت: براساس آموزه‌های دینی کمک‌های مالی و مردمی،  بخش کوچکی از نگاه دینی جامعه به مشکلات همنوعان است و در آموزه‌های دینی ما بحث انفاق و کمک به نیازمندان در شرایط سخت جامعه وجود دارد.

سردار آتانی تصریح کرد: سپاه و بسیج جزو مردمی‌ترین نهادهای شکل‌گرفته از دل انقلاب هستند و هر جا زندگی مردم دچار مشکل شد سپاه و بسیج در کنار مردم بودند که حضور ما در مبارزه با کرونا بر همین اساس است.

این فرمانده نظامی اضافه کرد: خیران و مردم بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان در رزمایش مؤمنانه کمک کردند و بخش اعظم تهیه بسته‌های معیشتی برعهده خیران و مردم بوده است و تاکنون ۴۰ هزار نفر در استان قزوین توسط کادر درمانی و سپاه غربالگری و بیش از ۵۰ هزار نفر واکسینه شدند.

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین افزود: سپاه اولین مرکز تجمیعی شبانه روزی واکسیناسیون استان را راه اندازی کرد و در این راستا بازنشستگان سپاه برای حضور در عرصه اعلام آمادگی کردند.

وی با بیان اینکه از شیوع ویروس کرونا تاکنون، کشور ایران با کل دنیا مقایسه می‌شود، خاطر نشان کرد: ما در تخصصی‌ترین امور که جهان گمان می‌کرد ناتوان باشیم روسفید بیرون آمدیم و توانستیم با همدلی و انسجام و براساس آموزه‌های دینی به یاری یکدیگر بشتابیم.

سردار آتانی تاکید کرد: در اوج کرونا، کشورهای پیشرفته سالمندان خود را نادیده گرفتند و اما در ایران اولین گروه که واکسینه شدند سالمندان و سالخوردگان بودند و همچنین در این ایام کمک‌های مردمی برای اقشار نیازمند در دستور کار قرار گرفت.

نظر شما