شناسهٔ خبر: 49986237 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بزرگداشت هفته ناجا با شعار پلیس هوشمند، امنیت پایدار

سخنگوی نیروی انتظامی: برنامه‌های امسال با شعار «پلیس هوشمند، امنیت پایدار» و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از ۱۷ تا ۲۳ مهر برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سردار مهدی حاجیان در نشست خبری در تشریح برنامه‌های هفته نیروی انتظامی (۱۷ تا ۲۳ مهرماه) افزود: در این هفته از پروژه بزرگ اپلیکیشن «پلیس من» در راستای هوشمندسازی پلیس رونمایی می‌شود تا با تغییرات سیار، جامعه و جهان از جامعه سنتی به مدرن سوق داده شویم. ظرفیت و زیرساخت آن نیز ایجاد شده تا به مردم بدون مراجعه خدمات ارائه شود، امروز ناجا با عنوان پلیس حرفه‌ای و هوشمند پلیس‌های تخصصی را توسعه می‌دهد.
وی اضافه کرد: همکاران ما در عرصه تامین امنیت و برخورد با اشرار تلاش کرده و از سال گذشته شهدا و جانبازانی را تقدیم کرده ایم، در این هفته مردم به پاس یکسال خدمتگذاری حافظان نظم و امنیت و شب بیداری و در خدمت مردم بودن، خدمتگذران خود را تکریم می‌کنند.
معاون اجتماعی ناجا گفت: سال نیروی انتظامی از هفته نیروی انتظامی آغاز می‌شود (از هفته نیروی انتظامی سال گذشته تا هفته نیروی انتظامی سال جاری). در این مدت همکاران در ۸ هزار و ۸۵۵ کیلومتر مرز تا مرکز که همسایگی ۱۵ کشور را شامل می‌شود، با درایت و اشراف اطلاعاتی حضور داشته اند.
وی گفت: همچنین در طول یکسال گذشته با توجه به شیوع کرونا و وقوع بلایای طبیعی در برخی از استان ها، پلیس همپای سایر نهاد‌ها به مردم خدمات ارائه کرده است.
سردار حاجیان افزود: پلیس براساس برنامه ریزی دقیق و نگاه سازمانی در همه ماموریت‌ها دارای اهداف دقیقی است و چشم انداز خود را براساس شعار سال ناجا تبیین می‌کند و شعار امسال مبتنی بر هوشمندسازی و امنیت پایدار است.
حاجیان ادامه داد: پلیس هوشمند دارای هوش فردی و سازمانی است تا بتواند از خدمات نوین برای اجرای ماموریت‌ها استفاده کند، البته برخی از این ابزار‌ها خاص و بومی ایران است و از الکترونیکی شدن به سمت هوشمند شدن پیش می‌رود تا با هوش مصنوعی به مردم خدمات ارایه کنیم.
معاون اجتماعی ناجا افزود: در حوزه راهور هوش مصنوعی تعبیه شده است، در پلیس فتا امکان ارتباط برخط و آموزش مجازی، در کلانتری‌ها خدمات هوشمند، در مورد فقدان گذرنامه و استعلام گذرنامه هوشمندترین خدمات ارایه می‌شود چرا که امروز خواسته مردم، پلیس مقتدر و قوی با تجهیزات نرم افزاری است.
حاجیان به حکمرانی داده‌ها در ناجا اشاره کرد و گفت: پلیس در تراز انقلاب اسلامی پلیسی اخلاق مدار، مقتدر و با توان برقراری ارتباطات اجتماعی و دارای انضباط اجتماعی است و این امکان زمانی محقق می‌شود که رفتارش با شعائر اسلامی به اخلاق اسلامی نزدیک شود بر این اساس تعالی رفتار کارکنان در دستور کار قرار دارد.
وی به نگاه امنیت پایدار اشاره کرد که بسترساز توسعه است تا با همکاری سایر نهاد‌ها با قاچاق و احتکار مبارزه شود این امرسبب می‌شود تا تولید داخلی رونق بگیرد، پلیس در این زمینه در حوزه اقتصادی مصمم است و با استقرار در برخی گمرکات کشور در این زمینه کمک کننده خواهیم بود چرا که مبارزه با فساد از اهداف پلیس در تراز انقلاب اسلامی است.
سخنگوی ناجا گفت: وظیفه اصلی تامین امنیت به عهده ناجا است و در هفته ناجا بخشی از برنامه‌ها و مجاهدت‌های پنهان پلیس در اختیار مردم قرار می‌گیرد، در این هفته با استفاده از ظرفیت دیداری و شنیداری، فیلم‌هایی تولید شده که در این راستا در این هفته بیش از ۲۶۲ برنامه مصوب شده بارگذاری می‌شود، همچنین تولید بیش از ۲۴ مستند از ماموریت ها، ۵۰ آیتم کوتاه مفهمومی، تولید ۶ فیلم ۹۰ دقیقه ای، موشن گرافی در قالب هشدار‌های پلیسی، کلیپ‌های اقتداری و برخی تولیدات فاخر دیگر برای این هفته تهیه شده است که در فضای مجازی بارگذاری می‌شود.

هفته نیروی انتظامی از ۱۷ مهر با شعار پلیس مقتدر، قانونمدار و امین مردم آغاز و ۲۳ مهر ماه با شعار پلیس، ولایتمداری، حفظ ارزش‌ها و جامعه ایمانی به پایان می‌رسد.

براساس روز شمار هفته نیروی انتظامی، ۱۸ مهر ماه با عنوان پلیس هوشمند، مشارکت عمومی، انضباط اجتماعی و ۱۹ مهر ماه با عنوان پلیس خدمتگذار، سرباز فداکار و امنیت پایدار نامگذاری شده است، ۲۰ مهر ماه نیز با عنوان پلیس، امنیت اقتصادی، پشتیبانی تولید و مانع زدایی و ۲۱ مهر ماه نیز با عنوان پلیس، پیشگیری اجتماعی، آموزش همگانی و امنیت اجتماعی نامگذاری شده است، روز‌های ۲۲ و ۲۳ مهرماه نیز به ترتیب با عنوان پلیس، تلاش جهادی، ایثار و شهادت و پلیس، ولایت مداری، حفظ ارزش‌ها و جامعه ایمانی نامگذاری شده است.

 در هفته نیروی انتظامی خدمات ما به مردم دو برابر خواهد شد 

سخنگوی ناجا گفت: در هفته نیروی انتظامی خدمات ما به مردم دو برابر خواهد شد و تمام تلاشمان این است که بتوانیم در جهت رفع مشکلات مردم گام برداریم.
سردار مهدی حاجیان در ادامه افزود: پلیس با توجه به گستره و تنوع ماموریت، بیشترین ارتباط را با مردم دارد و روزانه در هزار و ۷۰۰ نقطه با مردم ارتباط دارد و ۳۶ نوع خدمت را به ملت عزیز ایران ارائه می‌دهد لذا ضرورت دارد بر اساس نوع ماموریت برنامه دقیقی داشته باشیم و بایستی خدمات پلیس از الکترونیکی شدن به سوی هوشمند شدن گام بردارد.
وی گفت: در هفته ناجا برنامه‌های مختلفی از سوی رسانه‌ها پخش خواهد شد به ویژه سازمان صدا و سیما که همکاری خوبی با ما دارد. در این هفته ۲۶۲ برنامه مصوب بارگذاری و پخش خواهد شد.
سخنگوی ناجا افزود: ۲۴ مستند از ماموریت‌های ناجا تولید کرده ایم که به نمایش خواهد در آمد.
سردار حاجیان گفت: در روز یکشنبه ۱۸ مهر ماه نیز فرمانده نیروی انتظامی از طریق سامانه ۱۹۷ با مردم به صورت تلفنی و بخشی نیز به صورت حضوری صحبت خواهد داشت.
وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که هر ساله در هفته ناجا در خصوص تخفیف در بحث جریمه رانندگی خبر‌هایی منتشر می‌شود افزود: اگر تصمیمی گرفته شود حتما به اطلاع عموم گذاشته می‌شود.
سخنگوی ناجا گفت: پلیس با توجه به گستره جغرافیایی از مرز تا مرکز حضور دارد و فعالیت‌های بی شماری به ویژه در این روز‌های کرونایی به عموم ارائه می‌دهدو کارکنان نیروی انتظامی هیچ تعطیلی در زمان محدودیت‌های کرونایی نداشتند و با افتخار در خدمت مردم بوده اند.

نظر شما