شناسهٔ خبر: 49981117 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

نوری قزلجه در گفت‌وگو با ایلنا:

فضاسازی علیه برجام در گذشته برای ناکارآمد نشان دادن جریان حاکم بود/ تیم دیپلماسی کشورمان باید سرعت عمل بیشتری پیدا کنند

نماینده مجلس یازدهم با بیان اینکه فضاسازی‌هایی که در دولت قبل درباره برجام انجام شد به علت رقابت‌های جریانی و انتخاباتی بود، تصریح کرد که کندی عملی در تیم در دیپلماسی کشور وجود دارد که امیدواریم سرعت عمل بیشتری پیدا کنند.

صاحب‌خبر -

غلامرضا نوری قزلجه نماینده مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره این که به نظر می‌رسد رویه مجلس و جریان اصولگرا در رابطه با برجام در حال تغییر است، در حالی که پیش‌تر آن را خسارت محض می‌دانستند، اظهار داشت: برجام همان برجام است، همه نیز متن آن را می‌دانند که چه بود و تغییراتی در آن اتفاق نیفتاده است. اما آن فضاسازی‌ها، کشمکش‌های جناحی و درونی کشور و رقابت‌های سیاسی برای این بود که بگویند جریان حاکم ناکارآمد است؛ می‌گفتند برجام را رها و آتش بزنیم اما اکنون می‌گویند به دنبال آن برویم و آن را حل و فصل کنیم اما آن زمان مربوط به کشمکش‌های درونی و رقابت‌های جناحی بود که خیلی به کشور خسارت زد.

عضو کمیسیون کشاورزی با بیان اینکه هر جریانی که برای کشور و مردم دلسوز است باید کار را انجام بدهد و مهم این است که کار درست انجام داده شود، درباره چشم‌انداز مذاکرات برجامی بیان داشت: برای این کار کندی عملی در تیم در دیپلماسی کشور وجود دارد که امیدواریم سرعت عمل بیشتری پیدا کنند؛ کسی که زودتر وارد می‌شود با ابتکار بیشتر و بهتر می‌تواند در مذاکرات ظاهر شود.

وی درباره درباره سفر رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران و اعتراض برخی از نمایندگان به توافق انجام شده، یادآور شد: هم در سفر اول گروسی و هم در سفر دوم توافق‌های صورت گرفته در جهت منافع کشور بود. در سفر دوم بر اساس گزارشی که داده شده توافق درستی و در جهت منافع کشور انجام شده است اما اگر در سفر اول اعتراضاتی شد به دلیل رقابت‌های انتخاباتی و جناحی بود.

نوری قزلجه درباره اعتراض‌های انجام شده نیز گفت: خیلی اعتراضی نشد اگر با اعتراض‌های قبل مقایسه کنیم باید به آن اعتراض‌ها می‌گفتیم  اغتشاش.

برچسب‌ها:

نظر شما