شناسهٔ خبر: 49976138 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هشدار مقامات طالبان

دیدار مقامات طالبان با نماینده ویژه انگلیس

خبرگزاری صداوسیما

معاونان رییس کابینه طالبان در دیدار با نماینده ویژه انگلیس برای افغانستان هشدار دادند

صاحب‌خبر -

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، از کابل، معاونان رییس کابینه طالبان در دیدار با نماینده ویژه انگلیس برای افغانستان هشدار دادند: به انزوا کشاندن افغانستان باعث افزایش فقر و بیکاری می‌شود و این مسئله پیامد‌های ناگوار جهانی به دنبال دارد.
ملا عبدالغنی برادر و مولوی عبدالسلام حنفی معاونان رییس کابینه امارت اسلامی افغانستان (طالبان) امروز در دیدار با «سایمون گس» نمایندۀ ویژه انگلیس برای افغانستان اعلام کردند: ما برای داشتن روابط خوب با کشور‌های جهان متعهد هستیم و از جامعۀ بین المللی می‌خواهیم سرمایۀ مردم افغانستان را دوباره به ملت ما بسپارند.
آنان گفتند به انزوا کشانیدن افغانستان سبب افزایش فقر و بیکاری می‌شود و این کار نه تنها بر افغانستان بلکه بر تمام جهان تاثیرات منفی بر جا می‌گذارد.
معاونان رییس کابینه طالبان تاکید کردند: تلاش می‌کنیم که با همکاری جامعۀ بین المللی فقر و بیکاری در افغانستان ریشه کن شود و به نهاد‌های بین المللی اطمینان می‌دهیم که شرایط لازم برای فعالیتهایشان در تمام بخش‌ها به ویژه در بخش کمک‌های بشردوستانه و بهداشت فراهم شده است و هرگز از خاک افغانستان هیچ گونه خطری متوجه جهان نخواهد شد.
سایمون گس نمایندۀ ویژه انگلیس برای افغانستان گفت: انگلیس می‌خواهد با شما در مورد ایجاد روابط سازنده و اعتماد سازی کار کند و ما با این نکته موافق هستیم که فقر و بیکاری در افغانستان بر تمام جهان تاثیر منفی می‌گذارد.
وی از ادامۀ کمک‌های بشردوستانه کشورش به افغانستان از طریق سازمان ملل متحد و دیگر نهاد‌های بین المللی اطمینان داد و افزود: برای ما تعلیم و تحصیلات عالی دختران و همچنان ضمانت‌های شما در خصوص این که دیگر افغانستان تهدیدی برای کشور‌های دیگر نخواهد بود بسیار مهم است.

نظر شما