شناسهٔ خبر: 49974146 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

عملکرد شبکه بهداشت و درمان قیروکارزین در مقابله با کروناویروس

رئیس شبکه بهداشت و درمان قیروکارزین با بیان تلاش‌های همکاران این مجموعه در مقابله با کروناویروس طی ۱۹ ماه گذشته، از خدمات آنان در این ایام قدردانی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالصمد خسروانی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قیروکارزین با تقدیر از همدلی مسئولان ادارات و مردم قیروکارزین با مجموعه سلامت قیرو کارزین در مسیر مقابله با بیماری کووید۱۹ گفت: با آغاز شیوع کرونا از حدود ۱۹ ماه پیش، پیشگیری و مدیریت روند مهار این بیماری به عنوان مهم‌ترین اولویت مجموعه سلامت این شهرستان، با همکاری دیگر مسئولان و سازمان‌ها دنبال شد.

او انجام بیش از ۳۸ هزار بازدید کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان قیروکارزین از اصناف، مراکز حساس، کارگاه ها، مراکز تهیه، نگهداری و توزیع مواد غذایی و اماکنی که امکان شیوع کرونا در آن‌ها بیشتر است را از جمله این تلاش‌ها دانست و بیان کرد: در این بازه زمانی بیش از ۶ هزار بازدید از ادارات، بانک‌ها و سازمان‌های شهرستان انجام شد که این روند در قالب فعالیت تیم‌های بازرسی با همکاری ادارات و سازمان‌های شهرستان کماکان ادامه دارد.

خسروانی با اشاره به ارائه بیش از ۹۸۰ اخطار بهداشتی به مراکز متخلف شهرستان قیرو کارزین تصریح کرد: تاکنون ۲۸۵ مرکز متخلف به دلیل رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی، از سوی بازرسان شبکه بهداشت و درمان تعطیل شده است.

شناسایی بیش از ۴ هزار بیمار کووید۱۹ در قیروکارزین از ابتدای شیوع کرونا تاکنون

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قیروکارزین ادامه داد: به کمک تیم‌های سلامت قیرو کارزین، از ابتدای شیوع کرونا تاکنون چهار هزار و ۹۷ بیمار مثبت قطعی در این شهرستان شناسایی شده است که از این تعداد، هزار و ۱۷۵ بیمار بستری شدند.

او افزود:  ۷۶ نفر از مردم قیروکارزین در اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند و  آمار بهبود یافتگان از بیماری کرونا در قیر و کارزین  را یک هزار و ۱۰۹ نفر اعلام کرد.

خسروانی با بیان اینکه در این ایام مدافعان سلامت شهرستان قیرو کارزین در مراکز ۱۶ ساعته این شهرستان به دوازده هزار و ۳۶۹ مراجعه کننده با علائم مشکوک به کرونا ارائه خدمت کرده اند، اضافه کرد: امدادگران اورژانس ۱۱۵ نیز در ۵۴۰ ماموریت مرتبط با کرونا ویروس حضور یافته و به مردم  قیرو کارزین ارائه خدمت کرده اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان قیروکارزین با اشاره به حضور ۱۲ گروه جهادی در موج‌های مختلف بیماری کووید۱۹ و کمک‌های شبانه روزی آنان به مجموعه سلامت این شهرستان و مشارکت ۱۰۷ نیروی بسیجی و داوطلب در حوزه بهداشت به منظور اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: این گروه جهادی در قالب تیم‌ حمایتی، نظارتی و مراقبتی از بیماران مبتلا به کرونا با مجموعه سلامت قیروکارزین همکاری می‌کنند.

برگزاری ۱۳۹ نشست ستاد شهرستانی مدیریت کرونا در قیروکارزین

برگزاری یک هزار و ۲۴۲ کارگاه و کلاس آموزشی برای قشرهای مختلف مردم قیروکارزین، برپایی ۱۳۹ نشست ستاد شهرستانی مدیریت کرونا با تصویب ۳۴۲ مصوبه مربوط به اعمال محدویت‌های کرونایی، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تعطیلی بازار و اصناف در شهرستان قیرو کارزین، برگزاری ۱۱۳ نشست با سازمان ها، نهاد‌ها و ادارات شهرستان و ارائه ۶۸۰ مشاوره از سوی کارشناسان بهداشتی به گروه‌های هدف در زمینه‌های مختلف با موضوع کرونا ویروس از دیگر اقداماتی است که خسروانی در زمینه تلاش‌های این مجموعه برای مدیریت بهتر کرونا در قیروکارزین اعلام کرد.

او  با اشاره به همکاری و همراهی خیران شهرستان قیر و کارزین با مدافعان سلامت در مدت شیوع ویروس کرونا و کمک چهار میلیارد ریالی نیک اندیشان قیروکارزین به حوزه سلامت از  خیران درخواست کرد در زمینه بهبود و توسعه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم، همکاری خود را با مجموعه سلامت این شهرستان حفظ کنند.

تزریق بیش از ۴۷ هزار واکسن کرونا در قیروکارزین

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قیروکارزین با بیان اینکه اجرای موفق برنامه واکسیناسیون علیه کرونا از اولویت‌های مهم این مجموعه در شهرستان بوده است، افزود: با فعالیت تیم‌های واکسیناسیون شهرستان در هشت سالن واکسیناسیون تجمیعی و مراکز سلامت شهری و روستایی، تاکنون ۴۷ هزار و ۵۵۱ دوز واکسن کرونا در نوبت اول و دوم در شهرستان قیروکارزین تزریق شده است.

خسروانی از مردم درخواست کرد با رعایت بیشتر شیوه نامه‌های بهداشتی، برای مقابله با بیماری کووید۱۹، همراه و همکار مجموعه بهداشت و درمان و مدافعان سلامت باشند.

انتهای پیام/ت

نظر شما