شناسهٔ خبر: 49960895 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معرفی برگزیدگان سوگواره شعر عاشورایی جای پای جابر

برگزیدگان سوگواره شعر عاشورایی «جای پای جابر» در شهرکرد معرفی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، آیین اختتامیه سومین سوگواره شعر عاشورایی با عنوان «جای پای جابر» با معرفی و تجلیل از برگزیدگان در چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

در این مراسم، سروده ابراهیم ایزدی دستگردی به عنوان نخستین اثر برگزیده این برنامه فرهنگی معرفی شد.

همچنین اشعار علی رفیعی وردنجانی و آسیه ارزانی نافچی نیز به عنوان دیگر آثار برتر این سوگواره انتخاب شدند.

هیات داوران از میان ۱۰۰ اثر ارسالی به این سوگواره، آثار نگار رفیعی وردنجانی و مجتبی بخشایش پور را نیز شایسته تقدیر دانستند.

فرهیختگان حوزه فرهنگ و هنر از توان خود برای به رخ کشیدن عظمت اسلام و شیعه استفاده کنند

ابراهیم شریفی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در این آیین با بیان به اینکه ارادت قلبی هنرمندان و ادیبان ایران زمین به خاندان عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) همواره موجب خلق آثار ویژه و بدیعی شده است، گفت: فرهیختگان حوزه فرهنگ و هنر می‌توانند از توان و استعداد خود برای تثبیت، جامعیت بخشیدن و به رخ کشیدن عظمت و مجد اسلام استفاده کنند.

بیشتر بخوانید

او در ادامه به مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان و انجمن شعر توکل وردنجان در برگزاری این سوگواره عاشورایی اشاره کرد و افزود: همراهی دستگاه‌های دولتی در اجرای برنامه‌های فرهنگی می‌تواند علاوه بر جلوگیری از موازی کاری و پراکندگی به تجمیع ظرفیت‌ها و اثرگذاری بیشتر این‌گونه برنامه‌ها در جامعه کمک کند.

شریفی تصریح کرد: گسترش همکاری‌ها و ایجاد تعامل سازنده با دستگاه‌های مختلف دولتی و نهاد‌های غیردولتی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی در کشف استعداد‌ها و توانمند‌های موجود در تمامی روستا‌ها و شهر‌های استان نیز اثرات مطلوبی به همراه خواهد داشت.

او با تاکید بر آمادگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای اجرای برنامه‌های مشارکتی حوزه فرهنگ و ادب یادآور شد: به‌کارگیری ظرفیت‌های موجود در هر یک از نهاد‌ها و ادارات موجب سرعت بخشیدن به اجرای برنامه‌ها و جذب تعداد بیشتری از مخاطبان به حضور در این برنامه‌ها می‌شود و سطح کیفی آثار را نیز به مراتب ارتقا می‌دهد.

شریفی در پایان با ابراز خرسندی از اجرای واکسیناسیون عمومی علیه کرونا گفت: با بهبود شرایط بهداشتی و سلامت جامعه، فضا و بستر لازم برای اجرای تعداد بیشتری از برنامه‌های فرهنگی در استان مهیا خواهد شد.

انتهای پیام/خ

نظر شما