شناسهٔ خبر: 49957818 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

توصیه استاندار سمنان به حضور میدانی و جهادی مدیران

استاندار سمنان از مدیران این استان خواست به صورت میدانی و جهادی پای کار آمده و به افزایش رضایت‌مندی و بازگشت اعتماد به جامعه کنند.

صاحب‌خبر -

سیدمحمد رضا هاشمی، استاندار سمنان، ۱۲ مهر ۱۴۰۰ در نشست با مدیرکل، معاونین و برخی از کارکنان دامپزشکی استان سمنان، به اهمیت این دستگاه نظارتی پرداخت و اظهار کرد: مراقبت، ‌مواظبت، پیشگیری، ریشه‌کنی و نظارت، از مولفه‌های اصلی حوزه کاری و وظایف دامپزشکی است که باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

استاندار سمنان گفت: حوزه کاری دامپزشکی، با سلامت مردم و دام و چرخه اتصال بین این دو مولفه مرتبط بوده و گستره بسیار وسیعی از مباحث در بُعدهای مختلف را در خود جای داده است.

وی افزود: در گستره استان سمنان، بیشترین‌ بحث تردد به منظور جابجایی و نقل و انتقال دام صورت می‌گیرد که به همین واسطه، بحث‌های مختلفی از جمله قرنطینه، نظارت و کنترل بیماری‌های‌ مشترک را در دستور کار دامپزشکی قرار می‌دهد.

هاشمی تاکید کرد: بالغ بر یک میلیون و ۷۰۰ هزار راس دام سبک در استان استقرار دارند که این ‌مهم در کنار استقرار دام‌ سنگین و طیور، گستره وسیع کاری را برای دامپزشکی ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: اگر در این حوزه‌ها کوتاهی صورت ‌گیرد، سلامت جامعه و مردم با آسیب جدی روبرو شده و مشکلات عدیده‌ای را در حوزه‌های مختلف بوجود می‌آورد که باید تمام تلاش خود را برای پیشگیری از بروز این مهم به کار بندیم.

استاندار سمنان با اشاره به این‌که مردم باید با روند کاری دامپزشکی آشنا شوند، بر استفاده حداکثری از این ظرفیت تاکید و اظهار کرد: مدیران استان باید به صورت میدانی و جهادی پای کار بوده، امور را پیگیری کنند و در راستای افزایش رضایت‌مندی مردم و بازگشت اعتماد آنان، گام بردارند.

وی اضافه کرد: بیش از ۱۶ سال است که خشکسالی‌های پیاپی در استان سمنان رخ می‌دهد و بارندگی بسیار کم‌ است، طبیعتا با این مهم، عشایر با مشکلات متعددی مواجه می‌شوند که باید دقت لازم را در راستای رفع مشکلات آنها داشته باشیم.

استاندار سمنان ضمن تقدیر از تلاش‌های دامپزشکی استان، گفت: ما از استان‌های برتر در تولید گوشت قرمز، مرغ و تخم‌مرغ هستیم و در حوزه‌های کشاورزی، صنعتی و ‌معدنی، ظرفیت‌های بسیار بالایی داریم، امروز وقت پرداختن به مسائل حاشیه‌ای نیست و باید از این ظرفیت‌ها بیشترین بهره ممکن را برای توسعه استان، ببریم.

انتهای پیام

نظر شما