شناسهٔ خبر: 49957558 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

میرزویان در کنفرانس خبری مشترک با وزیر امور خارجه کشورمان:

دوستی ایران و ارمنستان به قرن‌ها قبل باز می‌گردد/ به همتای خود گفتم مزدورانی از سایر کشورها در جریان جنگ قره باغ حضور داشتند

وزیر امور خارجه ارمنستان گفت: دوستی ایران و ارمنستان به قرن‌ها قبل باز می‌گردد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، آرارات میرزویان در جریان نشست خبری مشترک با حسین امیرعبداللهیان گفت:‌ در وهله اول از دعوت و استقبال جناب آقای امیرعبداللهیان سپاسگزاری می‌کنم.

وی ادامه داد: مذاکرات، گفت‌وگوها و بررسی‌هایی که با آقای امیر عبداللهیان داشتیم بسیار خوب بود،  تاکید کردیم سابقه دوستی ما به قرن‌ها پیش باز می‌گردد.  توافق کردیم این راهبرد ادامه داشته باشد و تحولات منطقه را مورد بررسی قرار دادیم. مسله قره‌باغ و تهاجم آذربایجان را مورد بررسی قرار دادیم و به آقای وزیر گفتم که مزدورانی از سراسر جهان در این مساله بودند.

وزیر امور خارجه ارمنستان گفت: قرار شد اسرای جنگ آزاد شود اما این اتفاق نیفتاده است که این کار باید هرچه سریعتر انجام شود. اشاره شد نشستی با حضور روسیه و آذربایجان داشته باشیم و بازگشایی راه های مورد بررسی قرار گیرد ، ما آمادگی این داریم که راه‌ها باز شود.

وی افزود: تمام تهاجم و دست اندازی آذربایجان به ارمنستان تمام جدیت ما را برای رسیدن به صلح و ثبات در منطقه به خطر می اندازد.

وی اظهار داشت: از ایران برای اهمیت دادن به حفظ تمامیت ارضی ارمنستان تشکر می‌کنم. در نیویورک گفتم می‌توانیم روند گفت وگوهای بین ارمنستان و آذربایجان را بازسازی کنیم در چارچوب گروه اروپایی و باز هم بر این مسله تاکید می‌کنم.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات امروز بررسی راه‍‌های ارتباطی و رفع محدودیت‌ها بود و آقای وزیر را از روند احداث راه‌ها آگاه ساختم و به آگاهی رساندم راه جایگزین ارتباطی آماده بهره برداری است.

نظر شما