شناسهٔ خبر: 49955279 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه ایلام: کشتار غیرمجاز دام ناهنجاری بهداشتی محسوب می‌شود

ایلام - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: خرید فرآورده‌های گوشتی از کشتارگاه‌ها و قصابی‌های غیرمجاز یک ناهنجار بهداشتی و ضد فرهنگی محسوب می‌شود که باید اصلاح شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین اله‌نور کریمی‌تبار روز دوشنبه به مناسبت هفته دامپزشکی در حاشیه بازدید از چندین خانواده عشایر ایلام اظهار داشت: کشتار و عرضه گوشت غیرمجاز باعث شیوع و انتقال بیماری‌های متعدد مشترک انسان و دام می‌شود.

وی افزود: رسانه‌ها در خصوص فرهنگ سازی سوق دادن کشتارگاه‌های غیرمجاز برای ذبح دام به صورت مجاز و رسمی و همچنین آگاه‌سازی و ترغیب مصرف‌کنندگان به عدم خرید گوشت از قصابی‌های غیرمجاز نقشی موثر و غیر قابل انکار دارند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار یادآور شد: دامپزشکان وظیفه خطیر نظارت و کنترل دام را برعهده دارند و بدون شک همکاری کشتارگاه های غیرمجاز با دامپزشکان و تمکین آنها از قانون در کنترل بیماری ها، افزایش بهداشت دام و سلامت مصرف کنندکان موثر خواهد بود.

وی اضافه کرد: کشتارگاه های غیرمجاز باید قانونمند و ضابطه پذیر شوند تا بیماری های مشترک دامی کاهش یابد و سلامت جامعه و شهروندان تهدید نشود.

وی ادامه داد: باید تلاش شود مصرف کنندگان نیز از کشتارگاه ها و قصابی های غیرمجاز گوشت خریداری نکنند تا این اماکن به سمت مراکز مجاز ذبح سوق پیدا کنند.

به گزارش ایرنا، به مناسبت هفته دامپزشکی مایه کوبی نمادین از جمعیت دام سبک عشایر حاشیه شهر ایلام با حضور نماینده ولی فقیه در استان، مدیرکل و مسوولان دامپزشکی و جمعی از اصحاب رسانه انجام گرفت.

استان ایلام دارای یک میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام سبک و ۴۰۰ هزار راس دام سنگین و ۳۰۰ پرورش مرغ است.

در روستاهای مهدی آباد و هفت چشمه و بخش سیوان (میشخاص) از توابع شهرستان ایلام و بخش شباب از توابع شهرستان چرداول از مهمترین مراکز غیر مجاز کشتار دام و عرضه فرآورده های دامی هستند.

نظر شما