شناسهٔ خبر: 49953527 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

سازمان هواشناسی اعلام کرد:

بارش باران و احتمال سیلاب در ۶ استان تا روز پنجشنبه/ پایتخت خنک‌تر می‌شود

سازمان هواشناسی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در نوار شمالی کشور از رگبار باران و احتمال سیلاب تا پایان هفته در در ۶ استان و در ادامه فعالیت سامانه چرخند حاره‌ای شاهین در جنوب کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ براساس اعلام سازمان هواشناسی؛ از بعدازظهر امروز تا پایان روز پنجشنبه هفته جاری با عبور موج تراز میانی از نوار شمالی کشور در بخش‌هایی از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و سواحل و استان‌های ساحلی دریای خزر بارش باران، رعد و برق همراه با وزش باد موقتی پیش‌بینی شده است که به تدریج در روزهای پایانی هفته جاری شدت فعالیت سامانه بارشی افزایش می‌یابد.

دمای هوا در نوار شمالی کشور از فردا تا پایان هفته بین ۶ تا ۸ درجه کاهش خواهد یافت و روز جمعه در استان‌های ساحلی دریای خزر بارندگی‌ها تداوم دارد.
 
سازمان هواشناسی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در نوار شمالی کشور برای استان‌های گیلان، غرب مازندران، گلستان، اردبیل و شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی در هشداری اعلام کرد که احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، احتمال جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، احتمال آبگرفتگی موقت و وزش تند باد موقت وجود دارد.
 
در ادامه فعالیت سامانه چرخند حاره‌ای شاهین در جنوب کشور، امروز در نواحی فراساحلی ‌دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس علاوه بر افزایش ارتفاع موج بین ۱ تا ۱.۵ متر در سواحل و ۲ تا ۳ متر در فراساحل، رگبار و رعد و برق و وزش باد خیلی شدید رخ خواهد داد.
 
در این راستا اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی، آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی‌، خسارت به قایق و شناورهای کوچک و غرق شدن شناگران پیش‌بینی و ‌توصیه می‌شود ممانعت از ترددهای دریایی به‌ویژه از تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی، در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط همه فعالان دریایی و ممانعت از شنا در دستور کار باشد.
 
امروز در شمال شرق و شرق کشور بخصوص منطقه زابل وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.
 
دریای عمان، تنگه هرمز و نیمه شرقی خلیج فارس طی دو روز آینده و دریای خزر از فردا تا پایان هفته مواج است.
 
آسمان تهران امروز صاف گاهی همراه با وزش باد پیش‌‌بینی شده است؛ این شرایط فردا هم نیز حاکم است؛ البته هوای تهران در روزهای پایانی هفته خنک‌تر خواهد شد. بیشترین و کمترین دمای پایتخت امروز ۲۷ و ۱۹ درجه خواهد بود.
 
اهواز امروز با دمای ۴۳ درجه بالای صفر گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۳ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان است.
 
 
انتهای پیام/

نظر شما