شناسهٔ خبر: 49952259 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افزایش دو برابری حملات صهیونیست‌ها به فلسطینیان در سال ۲۰۲۰

نهاد‌های امنیتی رژیم صهیونیستی از افزایش دو برابری حملات نژادپرستانه شهرک نشینان صهیونیست به فلسطینیان در سال میلادی جاری نسبت به سال قبل خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، نهاد‌های امنیتی رژیم صهیونیستی فاش کردند حملات نژادپرستانه شهرک نشینان به ساکنان کرانه باختری رود اردن از سال ۲۰۱۹ دو برابر شده است.

روزنامه هاآرتص به نقل از گزارش‌های ارتش و نهاد‌های امنیتی این رژیم گزارش داد: فقط در سال ۲۰۱۹، ۳۶۳ مورد حمله شهرک نشینان به فلسطینیان به ثبت رسید.

روز گذشته منطقه‌ای در جنوب الخلیل صحنه برپایی تظاهراتی بود که در آن معترضان فلسطینی، فعالان خارجی و حتی برخی صهیونیست‌ها برای اعلام مخالفت با فعالیت‌های شهرک سازی و یورش شهرک نشینان به فلسطینیان، شرکت کردند.

سمیر ابوشماله، خبرنگار الجزیره درباره این تظاهرات گزارش داد: شماری از فعالان فلسطینی، فعالان خارجی و حقوقدانان اسرائیلی با تجمع در منطقه مسافر یطا در جنوب الخلیل، مخالفت خود را با برنامه‌های شهرک سازی اسرائیل و حمله شهرک نشینان به فلسطینیان با هدف واداشتن ساکنان اصلی مناطق فلسطینی به کوچ اجباری و زمینه سازی برای توسعه هر چه بیشتر شهرک ها، اعلام کردند.

یکی از شهروندان فلسطینی شرکت کننده در این تظاهرات به الجزیره گفت: هفته گذشته بیش از صد تروریست شهرک نشین با حمله به این روستا، همه چیز را ویران کردند، به همین سبب ما امروز این جا جمع شدیم تا به جهانیان بگوییم این حق روستاییان ماست که در امنیت زندگی کنند.

سازمان‌های حقوقی روزانه شواهد زیادی را ثبت می‌کنند که حملات شهرک نشینان حتی حملات مسلحانه و ویران کردن دارایی‌های فلسطینیان را اثبات می‌کند. شهرک نشینان برای فشار بر فلسطینان باغ‌ها و مزارع را به آتش می‌کشند و آب را به روی آنان می‌بندند.

کریم جبران از سازمان حقوقی بتسلیم در اراضی اشغالی گفت: اگر همراهی نیرو‌های امنیتی و نهاد‌های دولتی اسرائیل با شهرک نشینان نبود و واقعا نهاد‌های اسرائیلی در پی جلوگیری از این رویداد‌ها بودند، شاهد چنین مسائلی نمی‌شدیم، اما مشکل این است که دست شهرک نشینان برای این حملات باز است.

در همین زمینه نهاد‌های امنیتی رژیم صهیونیستی فاش کردند میزان حملات شهرک نشینان به فلسطینیان از سال ۲۰۱۹ دو برابر شده است. بر اساس گزارش این نهاد‌ها در سال ۲۰۱۹ میلادی ۳۶۳ مورد حمله نژادپرستانه شهرک نشینان به فلسطینان به ثبت رسید، اما این آمار در سال ۲۰۲۰ به ۵۰۷ مورد و در نیمه اول سال ۲۰۲۱ به ۴۱۶ مورد رسید.

فلسطینیان می‌گویند بیشترین و بدترین جنایات صهیونیست‌ها در سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ بود، حملات آن سال‌ها به شهادت سه عضو از خانواده دوابشه در شرق رام الله به دلیل آتش سوزی، ربایش محمد ابوخضیر، کودک فلسطینی از جانب گروهی از شهرک نشینان در قدس اشغالی و در ادامه به آتش کشیده شدن این کودک منجر شد.

آنچه نهاد‌های امنیتی رژیم اشغالگر فاش ساختند، نمی‌تواند واقعیت مشکلاتی باشد که اشغالگران و شهرک نشینان برای ساکنان اراضی کرانه باختری ایجاد می‌کنند، واقعیتی که در سایه سکوت محافل بین المللی، روند آن هر روز رو به گسترش است.

انتهای پیام/

نظر شما