شناسهٔ خبر: 49937237 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

سرپرست وزارت آموزش و پرورش:

مدارس از اول آبان ماه بازگشایی می‌شوند

کاظمی گفت: فرایند بازگشایی مدارس از اول آبان ماه تمهید مقدمات می‌شود و مدارس بازگشایی خواهند شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: شهادت شهید لندی موضوع بسیار مهمی بود که در آستانه آغاز سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس اتفاق افتاد. ثبت رسالت‌های شهید لندی را دو مسیر را دنبال می‌کنیم یکی کتاب‌های درسی که در دستور کار سازمان پژوهش است، موضوع دیگری که دنبال می‌کنیم و قطعاً به زودی نتیجه خواهد داد تدوین یک کتاب ویژه تحت عنوان زندگی شهید لندی و روایت فداکاری او توسط کانون پرورشی و فکری کودکان است؛ همچنین می‌توانیم فایل این کتاب را در اختیار تمام دانش آموزان کشور در سامانه شاد قرار دهیم.

او افزود: در الگوی بازگشایی که طراحی کردیم فرایند بازگشایی مدارس از اول آبان ماه تمهید مقدمات می‌شود و مدارس بازگشایی خواهند شد.

کاظمی در خصوص بازگشایی مدارس بیان کرد: اطلس بازگشایی مدارس ۱۵ آبان رونمایی خواهد شد که در آن تعداد مدارس بازگشایی شده و همچنین نظارت بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را به صورت به روز خواهیم داشت.

۴۵ درصد از مدارس حضوری هستند


سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: هم اکنون ۴۵ درصد از مدارس حضوری هستند که شامل ۷ تا ۸ درصد از دانش آموزان روستایی و عشایری می‌شوند و بقیه دانش آموزان به صورت مجازی آموزش می‌بیند.

او ادامه داد: سامانه ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای ۳۰۰ هزار دانش آموزی که بدلیل ثبت نام دیر هنگام و یا تغییر مدرسه انجام نشده است، همچنان باز است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در خصوص آخرین وضعیت ثبت نام دانش آموزان در مدارس بیان کرد: هم اکنون ۱۰۵ درصد از دانش آموزان اول ابتدایی ۹۸ درصد همه دانش آموزان ابتدایی و ۹۶ درصد دانش آموزان در همه دوران تحصیلی ثبت نام کرده اند و دانش آموزانی که ثبت نام نشده اند نیز بدلیل تغییر در هدایت تحصیلی و یا تغییر در رشته تحصیلی بوده و یا جزو دانش آموزان اتباع بوده اند.

کاظمی تصریح کرد: در حال حاضر با کمبود ۱۹۰ هزار معلم روبرو هستیم که این کمبود را با معلمان خرید خدماتی، بازنشسته و حق التدریس معلمان شاغل جبران خواهیم کرد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به فعالیت سامانه شاد، بیان کرد:هیچ دانش آموزی و معلمی که نتواند در شبکه شاد ثبت نام و یا فعالیت داشته باشد نداریم و به معلمان این اجازه را داده ایم که در صورت حذف دانش آموز از شبکه آن را به صورت شخصی به کلاس و شبکه خود اضافه کنند.

نظر شما