شناسهٔ خبر: 49935829 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پایان پروازهای اربعین‌/ اعزام و پذیرش ۱۳۸ هزار زائر

در بازه زمانی ۲۸ شهریور‌ تا پایان روز ۱۰ مهر امسال، در مجموع ۱۳۷ هزار و ۶۸۲ زائر اربعین حسینی با انجام ۱۱۳۰ سورتی پرواز جا‌به‌جا شدند.

صاحب‌خبر -

‌به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، در بازه زمانی 28 شهریور‌ تا پایان روز 10 مهر امسال در مجموع 137 هزار و 682 زائر اربعین حسینی با انجام 1130 سورتی پرواز جا‌به‌جا شدند که از این تعداد 86 هزار و 213 نفر اعزام و 51 هزار و 469 نفر به کشور بازگشتند.

براساس این گزارش، در عملیات پروازهای اربعین 15 شرکت هواپیمایی داخلی و خارجی از 15 فرودگاه کشور به مقاصد نجف و بغداد مشارکت داشتند که فرودگاه‌های امام خمینی (ره)، مشهد، تبریز، اصفهان و شیراز به ترتیب پرترافیک‌ترین فرودگاه‌های کشور بودند؛ سهم شرکت‌های هواپیمایی داخلی در انتقال زائران 85 درصد بوده است.

‌اعزام نمایندگان سازمان هواپیمایی کشوری و بازرسان وزارت راه و شهرسازی به فرودگاه نجف، گرو‌ه‌های نظارتی به دفاتر خدمات مسافرت هوایی، دریافت و رسیدگی به شکایات مردمی و همچنین هماهنگی با ایرلاین های داخلی برای برقراری پروازهای فوق‌العاده و رایزنی های موثر برای حل مشکلات زائران در نجف از جمله اقدامات هماهنگ صورت گرفته توسط این سازمان و وزارت راه و شهرسازی در این ایام بوده است.

انتهای پیام/ب

نظر شما