شناسهٔ خبر: 49933965 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کشف لاشه یک راس قوچ از منزل مسکونی در همدان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان از کشف لاشه یک راس قوچ از یک منزل مسکونی در همدان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،مجید شعبانلو,رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست با هماهنگی عوامل انتظامی و قضایی در بازرسی از منزل یک شکارچی لاشه یک راس قوچ وحشی را کشف کردند.

او اظهار داشت: پس از دریافت گزارش شکار غیرمجاز در "منطقه حفاظت شده «شرا"بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت و به علت نزدیک شدن به غروب آفتاب برای دستگیری متهم کمین گذاشته شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان اضافه کرد: با جستجوی میدانی تیم‌های یگان حفاظت مشخص شد که یکی از شکارچیان سابقه دار با ورود به منطقه حفاظت شده اقدام به شکار غیرمجاز یک راس قوچ وحشی و انتقال آن به منزل مسکونی کرده است.

شعبانلو ادامه داد: پس از شناسایی منزل شکارچی متخلف با هماهنگی قضایی این منزل مورد بازرسی قرار گرفت که ابتدا کفش و لباس‌های آغشته به خون تازه و تشت حاوی خون کشف شد.

او افزود: پس از بررسی دقیق‌تر محوطه و حیات این منزل مسکونی و ردگیری لکه‌های خون موجود مشخص شد که شکارچی متخلف اقدام به قرار دادن لاشه این حیوان داخل گونی و پنهان کردن آن بالای درخت کرده است.

شعبانلو گفت: این فرد برای چهارمین بار است که به علت شکار غیرمجاز دستگیر شده است که در نوبت نخست به علت شکار ۲ راس قوچ و نگهداری مهمات غیرمجاز در سال ۹۳ به تحمل ۲.۵ سال حبس محکوم شد.

او اضافه کرد: همچنین سال ۹۷ به علت شکار یک راس قوچ به پرداخت ۹۹ میلیون ریال جریمه نقدی بدل از حبس و سال ۹۸ هم به علت شکار یک راس قوچ به پرداخت ۱۸ میلیون ریال محکوم شد.

استان همدان دارای ۶ منطقه حفاظت شده و ۱۳ منطقه شکار ممنوع است.

انتهای پیام/غ

نظر شما