شناسهٔ خبر: 49929359 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مشارکت هفت هزار نیروی بسیجی خوزستان در طرح شهید سلیمانی

اهواز - ایرنا - مسوول بسیج جامعه پزشکی خوزستان گفت: در راستای تحقق اهداف طرح غربالگری شهید سلیمانی هفت هزار نیروی بسیجی در خوزستان مشغول خدمات دهی به مردم هستند.

صاحب‌خبر -

دکتر عبدالرضا جانگران نژاد یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح شهید سلیمانی در کنترل و مهار بیماری کرونا بسیار موثر بوده، لذا باید تقویت شود.

وی به کمبود خودرو در اجرای طرح شهید سلیمانی اشاره کرد و افزود: پیش از این ۳۲ دستگاه خودرو از طریق استانداری خوزستان برای اجرای طرح غربلگری شهید سلیمانی در اختیار ما قرار داشت اما در یکی، ۲ هفته اخیر تعداد خودروها به ۱۳ دستگاه کاهش یافته است که تقاضا داریم این مشکل برطرف شود.

رییس بسیج جامعه پزشکی خوزستان به فعالیت ۱۵ مرکز تجمیعی واکسیناسیون ثابت در این استان اشاره کرد و گفت: همچنین برخی از نیروها به صورت مشارکتی در مراکز واکسیناسیون در حال فعالیت هستند. 

وی افزود: ۴۱ دستگاه خودرو سواری به صورت سیار مشغول واکسیناسیون هستند همچنین ۹ دستگاه اتوبوس و ۱۲ دستگاه موتورسیکلت کار واکسیناسیون را در استان انجام می دهند.

جانگران نژاد گفت: ۲۱۵ نفر سرباز وظیفه با دستور سردار شاهوارپور فرمانده سپاه استان در اختیار مراکز بهداشت کل استان قرار گرفته و در امر واکسیناسیون مشارکت دارند. 

وی افزود: در ایام اربعین نیز با راه اندازی موکب درمانی و واکسیناسیون سیار ، کار واکسیناسیون زائران در مرز شلمچه انجام شد همچنین در هفته دفاع مقدس اکیپ های درمان عمومی و تخصصی بسیج جامعه پزشکی خوزستان به مناطق محروم استان اعزام شده و به صورت رایگان بیماران را ویزیت کردند.

رییس بسیج جامعه پزشکی خوزستان گفت: امیدوارم تا فرصت است و تعداد موارد بیماری در استان کاهش یافته، بتوانیم کار پیگیری و رهگیری بیماران کرونایی را در کنار واکسیناسیون انجام دهیم و بیماری را به طور کامل کنترل کنیم.

در حال حاضر ۱۲ شهرستان خوزستان در وضعیت نارنجی، ۶ شهرستان زرد و ۹ شهرستان آبی کرونایی هستند.

نظر شما