شناسهٔ خبر: 49913576 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

زنگ خطر پیک ششم به صدا درآمد؟/ آمار ابتلای زائران اربعین به کرونا نگران کننده است

استاندار کرمان گفت: شب گذشته تنها پرواز مستقیم عراق - کرمان بازگشت و نتیجه تست کرونای زائران اربعین نگران کننده بود زیرا تعداد قابل توجهی از مسافران با تست مثبت بازگشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش دیده بان ایران؛ علی زینی وند روز شنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا در استان کرمان با ابراز نگرانی از تعداد مبتلایان اولین گروه بازگشته از خاک عراق اظهارداشت: تعطیلی های اخیر و بازگشت زائران اربعین برای ما زنگ خطری برای افزایش شیوع کرونات. 

وی با بیان اینکه سازمان حج و زیارت فهرست افرادی که در مراسم اربعین شرکت کردند را باید به علوم پزشکی ارائه دهد و از همه تست گرفته شود تصریح کرد: مدیران و کارمندانی که کربلا رفتند بدون ارائه تست منفی به محل کار برنگردند.

زینی وند اظهارداشت: برای سفر اربعین مجوز تعداد کمی مشخص و ویزا داده شد اما تعداد کسانی که به این سفر رفتند بسیار زیاد بود و از راه های زمینی هم رفتند. 

وی در ادامه با اشاره به سفر اخیر وزیر بهداشت به کرمان و ابراز رضایت وی از نحوه مدیریت بیماری در استان گفت: در زمان پیک کرونا استان های دیگر ۴۰۰ الی ۵۰۰ بستری داشتند؛ امروز که ما در نقطه افول این بیماری (در پیک پنجم) هستیم بیش از ۸۰۰ نفر بستری داریم.

 

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما