شناسهٔ خبر: 49897519 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حذف یک نامزد انتخاباتی عراق به علت تمجید از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی

کمیته عالی انتخابات عراق، حیدر الملا، نماینده سابق پارلمان را از لیست نامزدان انتخابات پارلمانی به علت تجلیل از رژیم صهیونیستی حذف کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی عراق، کمیسیون عالی انتخابات عراق، روز جمعه با انتشار یک بیانیه در وب سایت رسمی خود، از حذف حیدر الملا، نماینده سابق پارلمان و سیاستمدار اهل سنت عراق از لیست نامزدان انتخابات پارلمانی این کشور به دلیل سوء استفاده لفظی و تمجید از عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی خبر داد.

در بیانیه کمیسیون عالی انتخابات عراق، آمده است: کمیسیون عالی انتخابات عراق تصمیم گرفت تا تائید صلاحیت حیدر نوری صادق الملا نامزد انتخابات پارلمانی را لغو کرده و از شرکت در رای گیری جلو گیری می‌کند.

در ادامه این بیانیه نقض قوانین انتخاباتی و تمجدید از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی دلیل حذف او از لیست نامزد‌های انتخاباتی بیان شده است.

این تصمیم در حالی گرفته می‌شود که هفته گذشته نشستی در شهر اربیل مرکز اقلیم کردستان عراق برگزار شد که افراد حاضر در آن خواهان عاد‌ی‌سازی روابط عراق با رژیم صهیونیستی شده‌اند. این نشست با حضور بیش از ۳۰۰ نفر که ۶۰ نفر از آنان فعالان شبکه‌های اجتماعی بودند، برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما