شناسهٔ خبر: 49886178 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دادستان‌های کل تاجیکستان و روسیه سند همکاری امضا کردند

دادستان‌های کل تاجیکستان و روسیه در پایان دیدار خود سندی را در مورد اولویت‌های همکاری برای سال‌های 2022-2025 امضا کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «ایگور کراسنف» دادستان کل فدراسیون روسیه که در چارچوب سفر رسمی در تاجیکستان قرار دارد، با «یوسف رحمان» دادستان کل این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

کراسنف در جریان مذاکرات با دادستان کل تاجیکستان بر همکاری فعال نهادهای مرتبط دو کشور تاکید و خاطرنشان کرد که در برابر افزایش خطرات جنایی دارای ماهیت فراملی، چنین همکاری‌های اهمیت ویژه پیدا می‌کنند.

وی گفت: در کنار تهدیدات تروریسم بین المللی، قاچاق مواد مخدر، فساد، پولشویی، نهادهای مجری قانون با چالش‌های جدیدی در فضای مجازی روبرو هستند.

دادستان کل فدراسیون روسیه افزود: بحران در افغانستان همچنین خطرات قابل توجهی را وارد کرده که کل منطقه اورآسیا را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی در ادامه بر ضرورت هماهنگی تلاش‌های مشترک با هدف جلوگیری از نفوذ نمایندگان جنبش‌های افراطی و تروریستی به قلمرو کشورهای همسود، از جمله تحت پوشش پناهندگان، تاکید کرد.

کراسنف همچنین با تاکید بر ضرورت جلوگیری از ایجاد کانال‌های جدید قاچاق مواد مخدر گفت: همانطور که می‌دانید، بیشتر اوقات در امتداد به اصطلاح «مسیر شمالی» از طریق فروش بدون تماس در «دارک نت» با استفاده از پرداخت‌های ارزهای رمزگذاری شده (ارز دیجیتال) انجام می‌شود.

وی افزود: این امر نه تنها مستلزم اقدامات مشترک است، بلکه تهیه اقدامات واکنشی مدرن، موثر و مهم تر از همه به موقع در برابر تهدیدات نوظهور را تقاضا می‌کند.

در این ملاقات یادداشت تفاهم در مورد ابعاد اولویت دار همکاری بین دادستانی‌های کل روسیه و تاجیکستان برای سال‌های 2022-2025 به امضا رسید.

کراسنف گفت که امضا این سند منجر به گسترش روابط دوجانبه بین فدراسیون روسیه و تاجیکستان خواهد شد.

در پایان این مذاکرات، دادستان کل روسیه از همتای تاجیک خود برای استقبال گرم و صمیمانه تشکر و همچنین ابراز اطمینان کرد که مرحله فعلی از سرگیری روابط بین مقامات ذیربط دو کشور به موقع و در خدمت منافع عمومی مردم دو کشور است.

انتهای پیام/ح

نظر شما