شناسهٔ خبر: 49880718 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

شهردار اصفهان خبر داد:

رویای ما برای اصفهان «شهر اسلامی» است/ باید به سمت درآمدهای پاک برویم

شهردار جدید اصفهان گفت: باید همه کمک کنیم تا درآمدهای پاک به شهرداری وارد و شهر با مشارکت مردم اداره شود؛ از همه نخبگان، فرهنگیان، هنرمندان و فعالان بخش خصوصی دعوت می کنم در آبادانی شهر به ما کمک کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از اصفهان، علی قاسم زاده در مراسم تودیع و معارفه شهردار اصفهان با اشاره به اینکه دغدغه مشترک همه ما که اینجا آمده و در کنار هم جمع شده ایم عمران و آبادانی شهر اصفهان است، اظهار کرد: با توجه به اینکه همه ما روی این خاک و زیر آسمان این شهر زندگی می کنیم، نگرانی های مشترکی برای این شهر داریم که دارای هویت و شخصیت است.

وی ادامه داد: شهر باید به عنوان امانت و با رعایت ادب به دوره های بعد تحویل شود.  

شهردار اصفهان افزود: هرکس برای خود رویاهایی دارد و رویای ما برای اصفهان، تحقق «شهر اسلامی» است. هرچند تعابیر متعددی از این عبارت می شود و برخی آن را متوقف در علائم و نشانه ها می دانند اما باید گفت شهر اسلامی فقط در نشانه ها و علائم نیست.   

وی ادامه داد: این موارد به جلد و پوسته شهر اختصاص دارد؛ اما هر شهر روح و روانی دارد و روح شهر اسلامی تجلی اسماء الحسنی در دل شهر است.  

شهردار اصفهان بیان کرد: در طول مدیریت شهری اصفهان زحمات زیادی کشیده شده و هر کس در این سال ها تلاش کرده حال شهر را بهتر کند. قصد همه شهرداران اصفهان از آقایان سقائیان نژاد، جمالی نژاد و نوروزی خدمت بیشتر به شهر بوده است و انتظار ما این است به سمت تحول و احسن الاحوال و تحقق شعار این دوره مبنی بر «زندگی خوب» حرکت کنیم.

*حرکت به سمت درآمدهای پاک  

وی با اشاره به اینکه رزق حلال روح شهر را جلا می بخشد و باید به سمت درآمدهای پاک برویم، اظهار کرد: صرف دارا بودن، به زندگی کیفیت نمی بخشد. امسال شهرداری بودجه خوبی دارد اما بخشی از بودجه ریشه در قرض، وام و درآمدهایی دارد که موجب نارضایتی مردم است و مدیریت شهر به علت رویه هایی که از قبل شکل گرفته است، مجبور به تحمل این روند است اما باید راهی پیدا کنیم.

قاسم زاده بیان کرد: باید همه کمک کنیم تا درآمدهای پاک به شهرداری وارد و شهر با مشارکت مردم اداره شود؛ از همه نخبگان، فرهنگیان، هنرمندان و فعالان بخش خصوصی دعوت می کنم در آبادانی شهر به ما کمک کنند.

وی با بیان اینکه نباید فقط به عمران و آبادانی محورهای اصلی شهر اکتفا کنیم و باید به دل محلات برویم، گفت: می توان با کمک مردم مسئله شناسی کرده و راه حل هایی را پیدا کنیم. 

شهردار اصفهان افزود: به عنوان شهردار اصفهان احساس می کنم که حرکت ما روی خط بهشت و جهنم و پل صراط است و از خدا کمک می طلبم که از این مسیر به بهشت برویم و رضایت خداوند و مردم را بیش از پیش جلب کنیم.

در این مراسم با حضور جمعی از مدیران استانی، شهری، فرماندهان انتظامی و نظامی، علما، از زحمات چهار ساله قدرت اله نوروزی شهردار سابق اصفهان و اعضای شورای پنجم شهر تقدیر شد و کلید نمادین سکانداری شهر اصفهان از دست شهردار سابق اصفهان به علی قاسم زاده شهردار اصفهان تقدیم و تحویل شد.

نظر شما