شناسهٔ خبر: 49877784 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نامه مسئولان استان کرمانشاه به رئیس جمهور / سفر به کرمانشاه را در اولویت قرار دهید

گروه استان‌ها- استاندار، نماینده ولی فقیه در استان و نماینده‌های مردم در مجلس خبرگان رهبری در نامه‌ای از رئیس‌جمهور خواستند با توجه به وضعیت و ظرفیت‌های موجود در استان کرمانشاه به این استان سفر کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، طرح‌هایی که قرار است برای تأمین اعتبار در سفر آینده رئیس جمهور به کرمانشاه معرفی شوند، مشخص شد.

استاندار، نماینده ولی فقیه در استان و نماینده‌های مردم در مجلس خبرگان رهبری طی نامه‌ای از رئیس‌جمهور خواستند با توجه به وضعیت و ظرفیت‌های موجود در استان کرمانشاه به این استان سفر کند.

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه اظهار داشت: پروژه‌های که 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشند در اولویت معرفی قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه سد هواسان از جمله پروژه‌های مهمی است که مطرح می‌شود عنوان کرد: پروژه‌هایی که برای سفر پیشنهاد می‌شود عموما زیرساختی هستند که سند نفت و گاز از جمله این طرح‌ها است که 74 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز دارد و پیشنهاد می‌شود در دولت جدید نیز مصوبه‌ای روی آن اخذ شود.

بازوند گفت: موضوع راه‌آهن، قطار شهری، برخی سدها در حوزه گرمسیری از جمله سد هواسان از مهمترین طرح‌های قابل پیگیری در این سفر است.

پس افزود: سد هواسان در سال 1400 حدود 380 میلیارد تومان از طریق ماده 56 توسط دو بانک کشاورزی و سپه تأمین اعتبار شد اما بیش از 1500 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که در سال 1401 تعیین تکلیف شود. 

انتهای پیام/832/ش

نظر شما