شناسهٔ خبر: 49876236 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آغاز فعالیت گنگره وکلای قرقیزستان

رئیس جمهور قرقیزستان وکلای دادگستری را یکی از ارکان دفاع از حاکمیت قانون و حقوق بشر در اجرای عدالت خواند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «سادیر جباراف» رئیس جمهور قرقیزستان در دومین کنگره حقوقدانان کشور در مورد مشکلات وکلای قرقیزستان و ارتباط ناگسستنی آنها با وظیفه اصلی دولت سازی در شکل گیری و تقویت حاکمیت قانون صحبت کرد.

جباراف گفت: برای اثربخشی سیستم اجرای قانون و عدالت  لازم است وکلا بتوانند وظایف حرفه ای خود را مستقل و بدون دخالت نهادهای مجری قانون یا سایر منابع نفوذ انجام دهند و همچنین در سطح قانون گذاری و در عمل در برابر حملات و آزار و اذیت مربوط به اجرای فعالیت‌های حرفه ای آنها محافظت شوند.

یاد آوری می شود که «سادیر جباراف» در سال 2017 به اتهام اغتشاشات 11 سال حکم زندان گرفت  و در سال 2020 بعد از وقایع انتخابات پارلمانی، از زندان آزاد شد و به مقام ریاست جمهوری نشست.

وی در آخر به مناسبت آغاز فعالیت گنگره وکلای کشور را تبریک گفت و افزود: ما امروز با یک کار بسیار دشوارتر از اصلاح فعالیت‌های انتظامی و قضایی روبرو هستیم. ما باید نگرش مردم را نسبت به سازمان‌های اجرای قانون و دادگاه‌ها تغییر دهیم. ثابت کنید که قضاوت درست است. به طوری که مردم دادگاه را به عنوان یک دولت باور داشته باشند و بدانید که بدون شک، کانون وکلا در اجرای این وظیفه دولتی نقش مهمی ایفا می‌کند.

انتهای پیام/ح

نظر شما