شناسهٔ خبر: 49873603 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

نخستین سفر رسمی وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به بحرین

یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، صبح امروز در نخستین سفر رسمی پس از امضای توافق سازش میان تل‌آویو و منامه، وارد بحرین شد. یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، صبح امروز در نخستین سفر رسمی پس از امضای توافق سازش میان تل‌آویو و منامه، وارد بحرین شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا؛ به نقل از صفحه توئیتر یائیر لاپید، وی در صفحه شخصی خود در توئیتر با انتشار تصاویری از ورودش به بحرین، به زبان عربی نوشت: وارد بحرین شدیم؛ بسیار مفتخرم که نماینده اسرائیل در اولین سفر رسمی و تاریخی به این کشور هستم. به خاطر استقبال گرمتان متشکرم.

به گزارش روزنامه جروزالم پست، لاپید به دعوت «عبداللطیف بن راشد الزیانی» همتای بحرینی به آن کشور عربی حاشیه خلیج فارس می‌رود. لاپید نخستین وزیر امور خارجه اسرائیل است که از بحرین دیدن می‌کند.

لاپید قرار است امروز سفارتخانه رژیم صهیونیستی در منامه را افتتاح کند. دو طرف همچنین چند توافقنامه امضاء خواهند کرد؛‌ با این حال، در بیانیه وزارت خارجه رژیم صهیونیستی  به عنوان این توافق‌ها اشاره‌ای نشده است.

 تل‌آویو و منامه، همچنین یک خط هوایی مستقیم از بحرین به فلسطین اشغالی افتتاح خواهند کرد که در طول هفته، دو پرواز انجام خواهد داد. بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی،‌ دو پرواز مذکور توسط شرکت هواپیمایی «گلف ایر» بحرین صورت خواهد گرفت.

همچنین عیدال رول، معاون وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی درباره افتتاح این خط هوایی گفت: بحرین یکی از مقصدهای تجاری مهم برای اسرائیل است و افتتاح خط هوایی میان دو طرف یک گام راهبردی مهم خواهد بود.

چند روز قبل جمعیت ملی-اسلامی الوفاق بحرین در بیانیه‌ای که در صفحه اینستاگرام این گروه منتشر شد در خصوص سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نوشت: برخی رسانه‌ها اخباری را مبنی بر سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به بحرین منتشر کرده‌اند که این سفر امری تحریک‌آمیز برای مردم بحرین و مطلقاً غیرقابل قبول است. او هرگز نباید پای خود را در بحرین بگذارد.  

الوفاق مخالفت قاطع خود و کل مردم بحرین را با این سفر اعلام و  تأکید کرد که هرگونه حضور صهیونیستی در بحرین به معنای تحریک کردن احساسات مردم و سعی و تلاشی برای در هم شکستن خواست و اراده ملت بحرین و همچنین تعدی بزرگی به حقوق ملت در آرمان‌ها و قضایای سرنوشت‌ساز و اساسی آن است.

اسرائیل و بحرین سال گذشته در چارچوب «توافق ابراهیم» با میانجیگری آمریکا، برای عادی‌سازی روابط با یکدیگر موافقت کردند که با واکنش گسترده مردم این کشور و سایر کشورهای اسلامی روبرو شد.

انتهای پیام

نظر شما