شناسهٔ خبر: 49863467 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

بیانیه مهم آیت‌الله سیستانی درباره انتخابات عراق

موج نیوز

مرجعیت عالیقدر شیعه با صدور بیانیه‌ای از مردم عراق خواست تا در انتخابات آینده پارلمانی آگاهانه و مسؤولانه شرکت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج و به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، آیت‎الله سیستانی مرجع دینی عالیقدر شیعیان در بیانیه‌ای اعلام کرد که انتخابات امن‌ترین راه برای عبور از عراق برای آینده‌ای است که امید می‌رود بهتر از گذشته باشد و از خطر سقوط در ورطه هرج و مرج جلوگیری شود.

در این بیانیه آمده است: رای دهندگان باید از تجربیات گذشته درس بگیرند و از این فرصت مهم برای ایجاد تغییر واقعی اداره دولت و حذف مفسدان استفاده کنند.

آیت‌الله سیستانی افزود: تغییر در مدیریت دولت و حذف مفسدان زمانی ممکن می‌شود که همه آگاهان دور هم جمع شوند و انتخاب خوبی داشته باشند.

مرجعیت عالیقدر شیعیان ضمن اعلام بی‌طرفی در انتخابات عراق تأیید کرد که از هیچ نامزد یا لیست انتخاباتی پشتیبانی نخواهد کرد و انتخابات نامزدها به تصمیم رای دهندگان و نظرات آنها بستگی دارد.

آیت‌الله سیستانی انتخابات را تنها راه مسالمت آمیز برای عبور کشور به سمت آینده‌ای بهتر از گذشته دانست و از رای دهندگان عراقی خواست که افراد پاکدست را انتخاب کنند.

در ادامه بیانیه از مسؤولان برگزاری انتخابات خواسته شده تا در فضایی به دور از هرگونه تأثیرات جانبی پول و یا دخالت خارجی تلاش کنند.

قرار است انتخابات پارلمانی عراق تا یازده روز دیگر (10 اکتبر) برگزار شود.

 

نظر شما