شناسهٔ خبر: 49858641 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پوتین در دیدار با اردوغان:

مذاکرات میان روسیه و ترکیه همیشه آسان نیست، ولی نتیجه‌اش مثبت است

رئیس‌جمهور ترکیه با همتای روس خود در شهر سوچی روسیه دیدار و گفتگو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه طی سفر به روسیه در شهر «سوچی» با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود دیدار و در خصوص مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای گفتگو کرد.

پوتین در این نشست دوجانبه گفت: مذاکرات میان روسیه و ترکیه همیشه آسان نیست، ولی نتیجه‌اش مثبت است. روسیه و ترکیه در زمینه بین المللی از جمله در مورد لیبی و سوریه با موفقیت همکاری می‌کنند و نفوذ ترکیه بر وضعیت «قره باغ» به آشتی منطقه‌ای کمک می‌کند.

اردوغان نیز در ملاقات خود با پوتین به احتمال افتتاح اولین واحد نیروگاه هسته‌ای «آکویو» در سال آینده اشاره کرد. (وظیفه ساخت این نیروگاه بر عهده نیرو‌ها و مهندسان روسی است.)

اردوغان اضافه کرد: صلح در سوریه مرهون روابط ترکیه و روسیه است و گام‌هایی که دو کشور در مورد سوریه با هم برمی‌دارند از اهمیت بالایی برخوردار است.

اردوغان از روسیه برای کمک به خاموش کردن آتش سوزی‌ها در ترکیه تشکر کرد.

پوتین نیز گفت: همکاری ما (با ترکیه) در مورد منطقه قره باغ از نظر مشارکت در تثبیت آتش بس و تضمین صلح پایدار در آینده از اهمیت بالایی برخوردار است.

آخرین دیدار حضوری این دو رهبر در مارس ۲۰۲۰ در سفر اردوغان به روسیه، در کرملین برگزار شد و از آن پس و هم زمان با همه گیری ویروس کرونا، تمامی مذاکرات روسای جمهوری روسیه و ترکیه تلفنی یا ویدیویی، به صورت دو یا چند جانبه بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما