شناسهٔ خبر: 49857156 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

در حضور معاون بایدن:

دانشجوی ایرانی-یمنی از نسل کشی رژیم صهیونیستی انتقاد کرد

یک دانشجوی ایرانی-یمنی مقیم آمریکا از کامالا هریس معاون جو بایدن به خاطر حمایت این کشور از رژیم صهیونیستی با وجود نسل‌کشی قومی آن علیه فلسطینیان، انتقاد کرد.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، کامالا هریس معاون رئیس جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه پس از سخنرانی در یکی از کلاس‌های دانشگاه جورج میسون در شمال ویرجینیا، از دانشجویان خواست تا سؤالات خود را مطرح کنند.

یکی از دختران دانشجوی ایرانی - یمنی گفت: مقدار زیادی از پول مالیات‌دهندگان صرف تأمین بودجه ارتش می‌شود، چه در حمایت از عربستان سعودی باشد یا در سرزمین‌های فلسطین. چند روز پیش بودجه‌ای برای ادامه حمایت از اسرائیل اختصاص داده شد که قلب من را جریحه‌دار کرد چرا که نسل‌کشی قومی و آوارگی مردم - مانند آنچه که در آمریکا رخ داد – (در اسرائیل رخ می‌دهد) و من مطمئنم که شما از این موضوع آگاهید.

وی افزود: من این موضوع را به این دلیل مطرح می‌کنم که آمریکایی‌ها از فقدان مراقبت‌های بهداشتی عمومی و مسکن مقرون به صرفه در مضیقه‌اند و این همه پول صرف تحریک اسرائیل و حمایت از عربستان سعودی می‌شود.

معاون جو بایدن در واکنش گفت: خوشحالم که این موضوع را بیان کردید. واقعیت این است که نباید صدا، دیدگاه، تجربه و باور شما را سرکوب کرد. باید شنیده شود. دموکراسی زمانی قوی می‌شود که همه مشارکت کنند. هدف ما باید وحدت باشد، نه همسانی.

گفتنی است که نظامیان صهیونیست هر روز به شهرها و شهرک‌ها و روستای فلسطینی در کرانه باختری و قدس اشغالی حمله کرده، به خانه‌های فلسطینیان یورش برده و دارایی‌های آنان را مصادره و فلسطینیان را بازداشت می‌کنند.

نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی با همراهی تفنگداران جوخه ترور موسوم به یگان یمام چند روز پیش به چندین منطقه در کرانه باختری از جمله شهر جنین و برقین یورش برده و با مبارزان مقاومت درگیر شدند که در اثر آن ۵ فلسطینی شهید و ۲ نظامی اسرائیل هم زخمی شدند که حال آنها وخیم گزارش شده است.

با این حال، کنگره آمریکا همچنان به تصویب بودجه برای حمایت از این رژیم ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/

نظر شما