شناسهٔ خبر: 49849783 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام:

در مرز مهران؛ آماده سازی بیش از سه هزار اتوبوس برای بازگشت زائران/ ۱۲ هزار زائر وارد کشور شدند + فیلم و تصاویر

آخرین اخبار مربوط به بازگشت زائران از مرز مهران را در این بسته بخوانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،   شدت موج بازگشت زائران اربعین از مرز مهران امروز همچنان ادامه دارد و مسئولان برای تسریع در انجام اقدامات به افزایش گیت‌های کنترلی و ... اقدام کردند.

مرز مهران و شلمچه آماده استقبال از زائران اربعین

سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروی انتظامی افتخار می‌کند که در خدمت زوار عزیز و بهترین بندگان خدا باشد

او افزود: پیش بینی می‌کنیم برای امروز جمعیت بازگشت زائران روند افزایشی داشته باشد، و ما نیز برای تسهیل در امر تردد زائران گیت‌های اضطراری مرز مهران را تا ۳ برابرافزایش دادیم

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه ۷ هزار نیروی کمکی برای ارائه خدمت به زائران در محو‌های مواصلاتی مسقر شدند، عنوان داشت: زائران عزیز هیچگونه نگرانی در بحث بازگشت به کشور نداشته باشند، چرا که همکارانم در تمام مسیر‌های منتهی به استان ایلام و خوزستان مستقر و آماده ارائه خدمت و استقبال از زوار هستند.

سردار اشتری، با اشاره به اینکه همکارانم در یگان ویژه تمهیداتی برای کمک به زائران و افراد سالخورده در نظر گرفتند، بیان کرد: مجموعه کارکنان در یگان‌های ویژه، مرزبانی، گذرنامه و سایرقسمت‌های نیروی انتظامی از هفته‌های گذشته بصورت شبانه روز در حال انجام وظیفه بودند و این خدمت رسانی تا آخرین لحظه بازگشت زوار ادامه خواهد داشت.

او در ادامه یادآور شد: با هماهنگی‌های صورت گرفته بخشی از ناوگان حمل و نقل عمومی بصورت مستمر زائران را از پایانه مرزی شهید سلیمانی مهران به شهرستان مهران و بخشی دیگر از اتوبوس‌ها بصورت مستقیم زائران را به شهر‌های محل سکونت خود انتقال می‌دهند.

تدابیر بازگشت زوار به استان‌های خود در مهران اندیشیده شده است

سردار محمد اشرفی فرمانده قرارگاه اربعین ناجا در حاشیه بازدید از مرز مهران گفت: الحمدلله با تعامل و همکاری دستگاه‌های مرتبط، تردد زائران در مرز مهران روان است و هیچ گونه خللی در این مورد نداریم.

او افزود: موکب‌هایی برای پذیرایی زائران اربعین حسینی در پایانه مرزی مهران مهیا شده است.

فرمانده قرارگاه اربعین ناجا، بیان کرد: تمام تلاش مردم و مسوولان این است که زمینه رفاه حال زائران را فراهم کنند تا مشکلی برای زوار عزیز ایجاد نشود.

سردار شرفی ادامه داد: در بخش حمل و نقل، برنامه‌ریزی‌های لازم برای انتقال زائران به استان‌ها انجام شده، است.

فرمانده قرارگاه اربعین ناجا، در بخش دیگری از سخنان خود به فراهم کردن امکانات بهداشتی اشاره کرد و یادآور شد: با هماهنگی‌های صورت گرفته و مشارکت سایر سازمان‌ها امکانات لازم برای پیشگیری از بیماری کرونا در مرز مهران اندیشده شده است.

ایجاد ۶ پایگاه موقت توسط هلال احمر در مرز مهران

علی اصغر علی اکبری مدیر عامل جمعیت هلال احمر ایلام گفت: الان در سه شیفت تعیین شده توسط ۶ تیم از جوانان، داوطلبان و نجاتگران هلال احمر در حال توزیع ماسک به زائرین عزیزی که به کشور وارد می‌شوند هستیم.

او افزود: این امر با مشارکت سپاه پاسداران امیرالمومنین (ع) و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در حال انجام است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر ایلام بیان کرد: تجهیزات به کارگیری شده در مرز مهران شامل ۱۷ دستگاه آمبولانس، ۱۰ ست نجات، یک فروند بالگرد و سایر خودرو‌های امدادی است.

۱۲ هزار زائر اربعین از مرز مهران وارد کشور شدند

مجید کاکی فرماندار مهران گفت: ۱۲ هزار زائر عتبات عالیات از روز گذشته تاکنون از طریق مرز مهران وارد کشور شدند و پیش‌بینی می‌شود تا ساعت ۲۰ امروز این آمار به ۲۰ هزار نفر برسد.

کاکی اظهار داشت: تمهیدات امنیتی، انتظامی، بهداشتی و حمل و نقل در پایانه مرزی مهران اندیشیده شده است و تا این لحظه هیچ مشکلی برای بازگشت زائران به مقصد وجود ندارد.

وی افزود: همه دستگاه‌های  نظامی و امنیتی و خدمات‌رسان و امدادی در بحث اربعین پای کار هستند و مواکب هم با شور و اشتیاق خاصی از زائران بازگشتی به کشور پذیرایی می‌کنند.

فرماندار مهران گفت: بخش عمده‌ای از زائران اربعین حسینی که از طریق هوایی وارد عراق شدند به تدریج تا پایان روز جمعه وارد مرز مهران می‌شوند.

در مرز مهران؛ آماده سازی بیش از سه هزار اتوبوس برای بازگشت زائران/ ۱۲ هزار زائر وارد کشور شدند

کاکی ادامه داد: نشست قرارگاه ویژه ستاد اربعین به صورت روزانه با حضور استاندار ایلام و دستگاه‌های اجرایی هر روز ساعت ۱۶ در مرز مهران برگزار می‌شود و برنامه‌ریزی و راهکارهای لازم برای سهولت انتقال زائران برگشتی به مقصد و خدمات دهی به آنان اتخاذ می‌شود.

وی اضافه کرد: نیروهای بهداشتی مستقر در پایانه مرزی مهران نیز از تمامی زائران ورودی به کشور تست کرونا خواهند گرفت و افرادی که تست آنان مثبت باشد بصورت مجزا از سایر زائران راهی محل سکونت خود می‌شوند.

فرماندار مهران یادآور شد: ۲ بیمارستان صحرایی و یک اردوگاه اضطراری در پایانه مرزی مهران راه‌اندازی شده و آماده خدمت رسانی به زائران است.

سه هزار و ۵۰۰ اتوبوس برای بازگشت زائران اربعین به مقصد نیاز است

احمد کرمی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام و رئیس قرارگاه اربعین مهران روز چهارشنبه در بازدید از پایانه مرزی مهران گفت: بر اساس پیش بینی‌های انجام شده حدود ۷۰ درصد زائران اربعین برای بازگشت به مرز مهران مراجعه می‌کنند و می‌طلبد بیش از پیش تمهیدات لازم را برای سهولت و ارائه خدمات به این زائران فراهم کنیم.

او افزود: برای اینکه بتوانیم به شکل مطلوبی به زائران اربعین خدمات ارائه کنیم، هر روز قرارگاه اربعین راس ساعت ۱۶ برگزار و کمبود‌ها و نیاز‌ها در آن جلسه مطرح و تصمیمات لازم در این راستا اتخاذ می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام و رییس قرارگاه اربعین مهران تاکید کرد: بازگشت زائران از روز گذشته آغاز شده و پیش بینی می‌شود تا روز جمعه زائران به تدریج وارد مرز مهران شده و با اتوبوس‌ها به شهر‌های مقصد انتقال داده شوند.

در مرز مهران؛ آماده سازی بیش از سه هزار اتوبوس برای بازگشت زائران/ ۱۲ هزار زائر وارد کشور شدند

کرمی ادامه داد: مواکب نیز برای خدمات دهی به زائران فعالیت خود را آغاز کرده و به بهترین نحوه به زائران عتبات عالیات خدمات ارائه می‌کنند.

او یادآور شد: برای رفع مشکل آب و تامین آب پایدار در پایانه، قرارگاه آب در مهران تشکیل شده و تاکنون هیچ مشکلی از نظر تامین آب وجود ندارد.

معاون استاندار ایلام اضافه کرد: دستگاه‌های نظامی، امنیتی و خدمات رسان و امداد رسان نیز در پایانه و داخل شهر مهران مستقر هستند و همچنین گشت‌های نظارتی تعزیرات نیز بر میزان اخذ کرایه از زائران در مرز و داخل شهر مهران بطور مستمر نظارت می‌کنند.

 

<div id="video-display-embed-code_14815645"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/7911215/14815645?width=400&height=300"></script></div>

انتهای پیام/ د

نظر شما