شناسهٔ خبر: 49841696 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

به‌رغم تلاش صهیونیست‌ها برای ایجاد شکاف میان فلسطینیان

حماس: مقاومت از غزه به کرانه باختری رسیده است

روزنامه جوان

صاحب‌خبر -

گروه‌های مقاومت با اعلام اینکه صهیونیست‌ها می‌خواهند کرانه باختری را از غزه جدا و با آن‌ها به صورت جداگانه برخورد کنند، با هشدار شدید به صهیونیست‌ها تأکید کردند که دایره مقاومت ضدصهیونیستی از غزه به کرانه باختری رسیده است.
نظامیان رژیم صهیونیستی روز یک‌شنبه، شمال غرب قدس اشغالی را هدف حمله قرار دادند. به دنبال این حمله درگیری‌های شدیدی میان صهیونیست‌ها و فلسطینیان اتفاق افتاد. آن‌ها در قدس و جنین نیز پنج فلسطینی را شهید کردند. حسام بدران، عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی (حماس) با اعلام اینکه اوضاع در کرانه باختری به سمت رویارویی فراگیر با رژیم اشغالگر پیش می‌رود، گفت که تمرکز مقاومت بر کرانه باختری از این جهت است که این منطقه و شهر‌های آن به ویژه قدس اشغالی در معرض یهودی‌سازی و شهرک‌سازی قرار دارد. بدران ضمن انتقاد از هماهنگی امنیتی با رژیم اشغالگر تأکید کرد که این رژیم برای برچیدن مقاومت در کرانه باختری تلاش و پول‌های زیادی در این زمینه هزینه می‌کند. وی با اشاره به حمایت مردمی از مقاومت در کرانه باختری گفت که مقاومت به حمایت سیاسی نیز نیاز دارد که باید توهم سازش را کنار گذاشته و به توافق ملی برای رویارویی با رژیم اشغالگر روی آورد.
فلسطینیان روحیه گرفته‌اند
خالد البطش از رهبران جنبش جهاد اسلامی تأکید دارد که صهیونیست‌ها در تلاشند کرانه باختری را از مقاومت جدا کنند. وی در عین حال تصریح کرد که به‌رغم تلاش صهیونیست‌ها در جهت جدا کردن دو بخش فلسطین، اقدامات ضد اسرائیلی از نوار غزه به مناطق کرانه باختری نیز منتقل شده است. البطش تأکید کرد: «اسرائیل پس از شکست در جنگ سیف‌القدس و دیگر نبردها، به دنبال بازگرداندن هیبت از دست رفته‌اش است. این جنگ به دشمن صهیونیست ثابت کرد ما به این رژیم اجازه نخواهیم داد فلسطین را به شکل مجزا سرکوب کند.»‌البطش هدف از اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی را تضعیف روحیه مردم فلسطین و جلوگیری از وقوع هر نوع عملیات در کرانه باختری یا نوار غزه دانست و خاطرنشان کرد: «مردم کرانه باختری از جنگ سیف‌القدس روحیه گرفته‌اند، درحالی که دشمن به دنبال پاک کردن کامل آن است. رژیم صهیونیستی می‌خواهد با هر یک از بخش‌های فلسطین چه مناطق اشغالی ۱۹۴۸، چه کرانه باختری و چه غزه به شکل مجزا برخورد کند، اما از این پس جنین و کرانه باختری در صورت یورش اسرائیل تنها نخواهند بود.» احمد المدلل، یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی، نابودی صهیونیست‌ها را قریب‌الوقوع می‌داند و معتقد است که رژیم صهیونیستی از مقاومت فلسطین در کرانه باختری و غزه واهمه دارد. مدلل گفت: «قدرت مقاومت در کرانه باختری به صورت چشمگیر توسعه یافته و این امر در آینده بر موجودیت دشمن صهیونیستی تأثیر خواهد گذاشت. عملیات نظامی در کرانه باختری محاسبات دشمن صهیونیستی را برهم می‌زند و مانع حملات ارتش رژیم صهیونیستی می‌شود.»

نظر شما