شناسهٔ خبر: 49841405 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دبیرکل:

هلال احمر در داخل کشور نیز به نیروهای بهداشتی کمک می کند

ایلام - ایرنا - دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: پیش از این مقرر شده بود این جمعیت امداد درمانی خارج از کشور را انجام دهد اما در نشستی که دیروز در وزارت کشور برگزار شد مقرر شد به نیروهای بهداشت داخل کشور نیز کمک رسانی کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمدحسن قوسیان مقدم شامگاه سه شنبه در دیدار با استاندار ایلام در مرز مهران اظهار داشت: آمادگی نیروهای امداد و نجات استان در پایانه مرزی و شهر مهران در این سفر مورد بررسی قرار گرفت‌.

وی ادامه داد: طی بازدیدهای انجام شده نیروهای هلال احمر به اندازه کافی در مرز مهران مستقر هستند.

قوسیان مقدم اضافه کرد: یک پایگاه امدادی هلال احمر در پایانه مرزی مهران فعال است و طی هماهنگی‌هایی که با مدیرعامل هلال احمر استان انجام شده مقرر شد برای انبارهای امدادی استان نیز اعتبارات لازم تخصیص داده شود.

استاندار ایلام نیز گفت: ارتقای توان عملیاتی هلال احمر با ایجاد پایگاه های موقت و سیار در مسیر تردد زائران اربعین حسینی  یک ضرورت به شمار می آید.

محمد نوذری با تاکید بر ایجاد هماهنگی و همکاری با کمیته اسکان، خواستار ایجاد تمهیدات لازم برای اسکان اضطراری زائران عتبات عالیات شد.

وی افزود: هلال احمر در تامین ماسک و تحویل آن به نیروی انتظامی اقدامات لازم را بعمل آورد.

وی خواستار استقرار بالگرد در مرکز استان، استقرار آمبولانس و اتوبوس آمبولانس در مرز مهران، پوشش امداد و نجات حوادث برون مرزی و هماهنگی لازم در داخل عراق و فعال سازی قرارگاه عملیاتی اربعین شد و بر آمادگی هلال احمر برای امدادرسانی در حوادث تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است

بر اساس موافقت مسئولان عراقی امسال تنها ۶۰ هزار زائر از طریق هوایی مجوز حضور در پیاده‌روی اربعین دریافت کردند که بسیاری از آنها تنها بلیط رفت داشتند و بدون شک برای بازگشت از مسیر مرز مهران به کشور باز می‌گردند.

هم اکنون موج بازگشت زائران اربعین از مرز مهران آغاز شده است.

مرز مهران به دلیل امنیت و کوتاهی مسافت یکی از مرزهای پرتردد کشور برای سفر به عتبات عالیات است.

نظر شما