شناسهٔ خبر: 49841177 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بازداشت ۹ نفر دیگر در خصوص پرونده محموله نیترات آمونیوم در لبنان

ارتش لبنان از بازداشت ۹ نفر دیگر دیگر به اتهام دست داشتن در پرونده کامیون‌های حامل نیترات آمونیوم خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المنار، فرماندهی ارتش لبنان از بازداشت ۹ نفر دیگر، در ارتباط با پرونده کشف نیترات آمونیوم در چهار راه شهرک ایعات در تاریخ ۱۷ / ۹ /۲۰۲۱ خبر داد.

بر پایه این گزارش، اداره اطلاعات لبنان ۹ نفر دیگر را به خاظر مظنون بودن در دست داشتن در این پرونده بازداشت کرده که از جمله آن‌ها می‌توان به «سعد الله الصلح» مالک کامیون و صاحب موسسه خوراک و غلات صلح و یک سوری به نام خالد الحسن که راننده مارون الصقر بوده، اشاره کرد.

همچنین در این ارتباط مشخص شد که سعد الله الصلح در ماه مارس سال جاری مقداری نیترات آمونیوم از مارون الصقر خریداری کرده بود و دو شهروند سوری به نام‌های «عبیده العبد الرحمن» و «خالد الحسن» اقدام به انتقال این مواد کرده بودند. این دو سوری به همراه مارون الصقر و سعدالله الصلح به دلیل دست داشتن در فروش مواد ممنوعه و خرید آن و انبار و انتقال آن به دستگاه قضایی ارجاع داده شدند و بقیه افراد آزاد گردیدند.

این در حالی است که پیشتر رسانه‌ها از بازداشت شش تن از جمله دو لبنانی به نام‌های «مارون الصقر» و «احمد الزین» خبر داده و اعلام کرد بود این افراد از سوی دستگاه قضا به اداره اطلاعات به منظور تکمیل تحقیقات ارجاع داده شدند.

همچنین گفتنی است پیشتر «بسام المولوی» وزیر کشور لبنان از توقیف یک کامیون حاوی ۲۰ تن نیترات آمونیوم در این کشور خبر داده بود.

انتهای پیام/

نظر شما