شناسهٔ خبر: 49833004 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تجلیل از فعالان قرآنی روستا‌های استان همدان

در مراسمی از فعالان قرآنی در ۱۴ روستای برگزیده استان همدان در اردوگاه فجر تجلیل شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان,آیین تجلیل از فعالان قرآنی در روستا‌های برگزیده استان همدان در اردوگاه فجر همدان برگزار شد.

در این مراسم از ۴۵ فعال قرآنی، شامل خادم قرآن، روحانی روستا، مربی قرآن و مروج قرآنی  در  ۱۴ روستای قرآنی را در استان معرفی و از آنان قدردانی شد.

برش استانی سند مهندسی فرهنگی تدوین شد

 احمدرضا احسانی, مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در این مراسم با تأکید براینکه کار در حوزه فرهنگ، نیاز به دیدگاه جامعی از حوزه های اجتماعی، مذهبی و اقتصادی دارد، گفت: فرهنگ استان همدان از قومیت‌ها و خرده فرهنگ‌های مختلف تشکیل شده است و برای توسعه فرهنگی استان باید همه این موارد را درنظر داشته باشیم.

او با بیان اینکه نیاز است برای تحقق این اهداف برنامه محور باشیم، گفت: کار سلیقه ای همیشه جوابگو نیست؛ در حوزه سیاست فرهنگی معمولاً دچار افراط و تفریط هستیم، به برخی حوزه‌ها توجه می‌شود و برخی بخش‌ها مورد غفلت قرار می‌گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان تصریح کرد: اگر در حوزه فرهنگ بتوانیم با برنامه حرکت کرده و هم افزایی و همکاری داشته باشیم، در سایر حوزه‌ها از جمله اقتصاد موفق خواهیم بود.

احسانی با بیان اینکه همه بخش‌ها باید در کنار یکدیگر مورد توجه قرار بگیرند، گفت: در این اداره کل، در کنار همه مولفه‌های فرهنگی، حوزه قرآن و عترت به صورت ویژه پرداخته می‌شود.

او با بیان اینکه حوزه قرآنی یکی از حوزه‌های ارزشمند است و متناسب با سایر حوزه‌ها، به دور از موازی کاری باید برای این حوزه برنامه ریزی کنیم، گفت: پرداختن به این حوزه به نوعی جهاد است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در بخش دیگری از صحبت‌های خود از تدوین برش استانی سند مهندسی فرهنگی خبر داد و گفت: با هدایت نماینده محترم ولی فقیه در استان آیت الله شعبانی و با همکاری دستگاه‌های مرتبط فرهنگی، این سنده آماده شده و تلاش می‌کنیم برش استانی آن تا پایان مهرماه تصویب شود.

احسانی افزود: پیش از این در شورای فرهنگ عمومی و شورای قرآنی در حوزه تأمین اعتبار و اجرایی کردن مصوبات مشکلاتی وجود داشت که با تصویب این سند، بخش عمده‌ای از این مشکلات حل خواهد شد.

او در خصوص انتخاب روستاهای فعال قرآنی استان هم گفت: این برنامه به عنوان یک برنامه اصلی در حوزه قرآن و عترت، برای نخستین دوره برگزار شده و امیدوارم سال‌های آتی با کیفیت بالاتری اجرایی شود.

 مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان همدان  افزود :برگزاری این جشنواره های قرآنی باعث حس انگیزه و ترغیب بیشتر فعالان قرآنی می  شود  و ترویج فرهنگ قرآنی  و معنوی در جامعه هم از آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، دزدی و فساد در جامعه جلوگیری می‌کند.

او با تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه باید با محوریت مردم باشد و مقوله فرهنگ نیز باید مردمی شود  گفت:هرچه به سوی اداری شدن فرهنگ پیش بریم عرصه فرهنگ تنگ‌تر می‌شود و مزیت فرهنگ بر مردمی بودن آن است و اگر آن‌ها در این مورد دخیل باشند در حوزه فرهنگ موفق خواهیم شد.

 دراستان همدان ۱۴ روستای قرانی وجود دارد که از شهرستان‌های همدان، کبودراهنگ و ملایر هرکدام  ۲ روستا  و از مابقی شهرستان‌های استان هم  یک روستا به عنوان روستای قرآنی برگزیده شده است.

انتهای پیام/غ

نظر شما