شناسهٔ خبر: 49831700 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده مجلس: رسانه‌ها نقش تاثیرگذاری در پیشرفت جامعه دارند

بوشهر- ایرنا- نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: رسانه ها بدلیل دامنه گستره و نفوذ خود بر افکار عمومی نقش تاثیرگذاری در پیشرفت جامعه دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، عبدالکریم جمیری روز سه شنبه در آیین اختتامیه ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان بوشهر افزود: امروز رسانه‌ها نقش هویت بخشی و موجب اعتلای فرهنگی، سیاسی و اجتماعی یک ملت و در پیشرفت و تعالی مادی و معنوی جامعه بسیار کار ساز هستند. 

وی بیان کرد: رسانه‌ها موجب تنویر افکار عمومی، هدایت و هویت بخشی و رابط بسیار تاثیرگذاری بین مردم و حاکمیت به شمار می‌آیند.

جمیری اضافه کرد: امام راحل نظام مردم سالار دینی را هنرمندانه در قالب جمهوری اسلامی با نقش آفرینی مستقیم مردم برای حاکمیت ارزش‌های دینی تعریف کردند و نقش رسانه در این بخش بسیار پیچیده و مهم است.

وی یادآو رشد: رسانه مسئولیت دارد افکار عمومی جامعه را به سمت بهترین راهکار برای اداره امور جامعه و توجه به ارزش‌های اسلامی معطوف کند و باید نسبت به حاکمیت و مدیران با نگاه نقادانه اقدام و جز به ارزش‌های الهی نیندیشد.

جمیری با بیان اینکه ماموریت و مسئولیت رسانه در نظام دینی رسالت منحصر به فرد در تاریخ است، گفت: امروز دشمنان کینه توز به لحاظ تاثیرگذاری این نظام مقدس با تمام توان و قدرت در میدان هستند و این وظیفه ما است که با تمام قدرت در مقابل آنان ایستادگی کرده و زانو خم نکنیم.

وی تاکید کرد: در این شرایط رسانه‌ها باید با کار رسانه ای گسترده، برنامه ریزی منجسم و سازمان یافته افکار عمومی جامعه را به ایستادگی در مقابل دشمنان هدایت کنند.

جمیری با تاکید براینکه عرصه رسانه مجاهد می خواهد گفت: جنس انقلاب اسلامی و نظام ولایی جدا از حرکت مجاهدانه، ایثارگرانه و منتهی به شهادت نیست در همین راستا در عرصه رسانه با توجه به رسالت مهمی که بر عهده دارند مجاهد می‌طلبد.

وی یادآور شد: نظام جمهوری اسلامی همواره در این مدت ۴۲ سال دشمنان کینه توزی داشته و دارد و همچنان برای اقتدار و عزت نیازمند حرکت‌های جهاد گونه است.

مدیرکل صدا و سیمای بوشهر گفت: در جنگ رسانه ای که دشمن علیه جمهوری اسلامی آغاز کرده جشنواره ابوذر به عنوان یکی از محورهای اصلی دفاع مقدس رسانه‌ای به شمار می‌رود.

محمد حسین ناظر گفت: دفاع مقدس گنجینه ای ابدی برای ایران اسلامی است و هیچ وقت این نبرد برای کشور ما تمام شدنی نیست چون دشمن هر روز در قالب‌های مختلف از جمله جنگ مسلحانه، اقتصادی و در این برهه زمانی جنگ رسانه ای را علیه ملت ایران آغاز کرده است.

وی اضافه کرد: در این شرایط بیش از همه چیز به دفاع مقدس رسانه‌ای نیاز داریم و برای رسیدن به این هدف باید جبهه رسانه‌ای ایجاد کرد.

ناظر اظهار کرد: در زمان حاضر ۳۵۰ شبکه ماهواره ای ایران اسلامی را مورد آماج حمله های خود قرار داده اند که باید برای مقابله با این حمله ها و امپریالیزیم رسانه ای همه رسانه ها باید هم افزایی و وحدت لازم داشته باشند.

وی تاکید کرد: جشنواره رسانه ای ابوذر هماورد، آوردگاه لشکر بزرگ فرهنگی و رسانه‌ای کشور و محلی برای شناسایی و جذب استعدادهای خلاق رسانه ای است تا با استفاده از تجربه بزرگان و خلاقیت جوانان محلی برای دستیابی به آخرین یافته‌ها و روش‌های نوین اطلاع رسانی باشد.

مسئول بسیج رسانه استان بوشهر گفت: این استان همواره در جشنواره ابوذر از جایگاه خاص و ویژه ای برخوردار بوده که نمونه آن کسب ۲ رتبه ملی و ۱۰ درصد جوایز این جشنواره در سال‌های گذشته است.

عبدالله نجفی افزود: مهمترین دستاورد ششمین دوره جشنواره رسانه ای ابوذر برگزیده شدن ۳۲ اثر در ۹ رشته است.

وی بیان کرد: ارتقای سطح کیفی تولیدات رسانه ای به عنوان چشم بینا از جمله مهمترین هدف‌های جشنواره رسانه‌ای ابوذر است و تمام شرکت کنندگان در این جشنواره به عنوان افراد برگزیده و شاخص به شمار می آیند.

نجفی با اشاره به تحریم‌های سازمان یافته برخی رسانه‌ها در دولت‌های گذشته اظهار کرد: این اقدام دولت‌ها ظلم و اجحاف در حق مردم و رسانه‌ها است چون رسانه‌ها چشم و گوش گویای جامعه به شمار می‌روند.

وی یادآور شد: انتظار می‌رود دولت سیزدهم با قانون گرایی جلو تحریم‌های سازمان یافته برخی رسانه ها را بگیرد.

نظر شما