شناسهٔ خبر: 49823931 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کامرانی‌فر: داورانی که در فصل گذشته ۲ اشتباه تأثیرگذار داشته‌اند، این فصل در لیگ برتر حضور ندارند

سرپرست دبیرکل فدراسیون فوتبال در خصوص آموزش داوران به سیستم VAR توضیحاتی را بیان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن کامرانی‌فر، سرپرست دبیرکل فدراسیون فوتبال در خصوص آموزش داوران گفت: مسئله کمک داور ویدیویی یا همان VAR چند سالی است که در فدراسیون فوتبال مطرح شده، اما متاسفانه بعضی‌ها مسیر و اهدافی که باعث نتایج خوبی برای فدراسیون می‌شد را اشتباه رفته‌اند. منظور از این صحبت‌ها  این نیست که بعضی‌ها زحمت زیادی برای راه اندازی سیستم VAR انجام ندادند.

او ادامه داد: عزیزی خادم برای راه اندازی سیستم VAR خیلی زحمت کشید. ما در بازی تیم ملی فوتبال ایران و کره جنوبی سیستم VAR را در ورزشگاه آزادی تجهیز خواهیم کرد. یکی از مهم‌ترین بحث‌های مهم در فوتبال گرفتن میزبانی است. قبل از دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و سوریه، تلاش‌های بی شماری برای لغو این دیدار در ورزشگاه آزادی انجام شد. همه ما در جریان هستیم که اگر این دیدار در کشور ایران برگزار نمی‌شد، ما نمی‌توانستیم در دیدار‌های دیگری میزبان مسابقات مقدماتی جام جهانی فوتبال باشیم و نمی‌توانستیم در صدر جدول گروه قرار بگیریم.

کامرانی فر گفت: برای بازی‌هایی که قرار است در مقدماتی جام جهانی انجام شود، داوران مسابقات از سوی AFC و FIFA انتخاب می‌شوند و داوری هستند که لایسنس دارند. عزیزی خادم اعلام کرد که یکی از ۴ یا ۵ مرحله‌ای که باید انجام شود، مرحله تجهیز کردن داوران به سیستم کمک ویدویی یا همان VAR است. ما باید داوران را در دوره یک الی ۳ ماهه تجهیز کنیم و که آن‌ها بتوانند لایسنس خود را دریافت کنند. در حال حاضر ما داوری که لایسنس و تجربیات لازم برای نشستن در اتاق VAR داشته باشد را در اختیار نداریم. ما حداقل به ۳۰ داور لازم داریم که در بخش VAR به ما کمک کنند.

او در خصوص آسیب شناسی تیم ملی فوتسال از رقابت‌های جام جهانی گفت: برای نتیجه گرفتن در مسابقات جام جهانی فوتسال باید در ۲ سال گذشته تلاش‌های لازم انجام می‌شد. در این چند ماه گذشته تلاش‌هایی از لحاظ پشتیبانی و ساختاری برای تیم ملی فوتسال انجام شده در سطح بالایی بوده است. ما از فردا مسئله آسیب شناسی تیم ملی فوتسال در مسابقات جام جهانی فوتسال را انجام می‌دهیم.

او در خصوص برگزار نشدن دیدار سوپر جام بین تیم‌های فوتبال پرسپولیس و فولاد گفت: دیدار سوپر جام بین تیم‌های فوتبال پرسپولیس و فولاد به درخواست سرمربی تیم ملی فوتبال ایران برگزار نشد. سوپر جام بعد از دیدار ایران و کره جنوبی برگزار می‌شود، اما سازمان لیگ زمانی مشخصی برای برگزاری این دیدار در نظر نگرفته است.

او در مورد رأی پرونده ویلموتس که در چند روز آینده اعلام می‌شود گفت: رأی پرونده مارک ویلموتس ۹ مهر ماه اعلام می‌شود و ما با کارشناسان حقوقی که در اختیار داریم به رأی این پرونده خوش بین هستیم.

کامرانی فر در خصوص قضاوت اشتباه بعضی از داوران در لیگ برتر گذشته گفت: در لیگ برتر گذشته قضاوت داوران به ۱۰ عدد نرسیده بود. داورانی که در فصل گذشته ۲ اشتباه تأثیرگذار داشته‌اند، این فصل در لیگ برتر حضور ندارند. در این فصل هم ما برای داوران تجهیزات و حقوق بالا را در نظر گرفته ایم، اما در ادامه اگر داوری قضاوت ضعیفی داشته باشد این موضوع برای آن داور مشکل ساز خواهد بود.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

نظر شما