شناسهٔ خبر: 49819253 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

درخواست عفو بین الملل از عربستان برای آزادی مبلغ سعودی

عفو بین الملل خواهان آزادی شیخ سلمان العوده، مبلغ سعودی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان عفو بین الملل از مقامات سعودی خواست تا مبلغ سعودی، سلمان العوده را که از سال ۲۰۱۷ به اتهام تروریسم و توطئه علیه دولت در زندان به سر می‌برد را آزاد کند.

سازمان عفو بین الملل در حساب توییتری خود نوشت: شیخ سلمان عوده، روحانی اصلاح گرا از سال ۲۰۱۷ در سلول انفرادی به سر می‌برد و سلامت او رو به وخامت است.

این سازمان در ادامه نوشت: او (شیخ سلمان العوده) را دادگاهی محاکمه می‌کند که مقامات سعودی برای سرکوب صدای مخالفان آن را بکار می‌برند. شیخ سلمان با خطر اعدام روبروست. این در حالی است که دادگاه در به تعویق انداختن جلسه صدور حکم ادامه می‌دهد. از ملک سلمان بخواهید تا او را هم اکنون آزاد کند.

همچنین در انتهای توییت عفو بین الملل از هشتگ «آزادی برای سلمان» استفاده شده بود.

گفتنی است این سازمان در گزارشی که پیشتر در تاریخ هفتم سپتامبر اعلام کرده بود، گفته بود که مسئولان سعودی شیخ سلمان العوده را بدون فرمان قضایی و پس از انتشار توییتی که در آن از مسئولان قطر و عربستان خواسته بود تا به رویارویی دیپلماتیک پایان دهند، بازداشت کردند. همچنین در تاریخ نوامبر ۲۰۱۷، افرادی نقاب دار که لباس‌هایی غیرنظامی بر تن داشتند و به نظر می‌رسید که از اداره امنیت دولت هستند، اقدام به بازرسی خانه وی بدون فرمان قضایی کرده و دستگاه‌های الکترونیکی و نیز کتب او را مصادره کردند.

در سال ۲۰۱۸، شیخ عوده در برابر دادگاه در جلسه‌ای محرمانه حاضر شد که در آن به وی ۳۷ اتهام از جمله انتساب به گروه اخوان المسلمین و دعوت به انجام اصلاحات در دولت بود.

انتهای پیام/

نظر شما