شناسهٔ خبر: 49816762 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

محکومیت کنفرانس اربیل از سوی حزب الله لبنان

حزب الله لبنان در بیانیه ای، کنفرانس اربیل را که با هدف عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی برگزار شده بود، محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

ه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه المنار، حزب الله لبنان در بیانیه ای، کنفرانس اربیل که با هدف عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی برگزار شده بود را محکوم کرد.

در بیانیه‌ای که امروز (دوشنبه) صادرشد، حزب الله لبنان به تلاش شکست خورده برای ترویج فرهنگ گفتگو با دشمن اشاره کرد.

حزب الله لبنان همچنین مواضع رسمی، سیاسی، ملی و دینی را که با تمام قدرت، مخالف اشکال مختلف عادی سازی روابط با دشمن است را ستود؛ همچنانکه از اقدامات قضایی دولت عراق که افرادی را که اقدام به برگزاری این نشست کردند، از لحاظ قضایی مجرم قلمداد کرد، تقدیر کرد.

حزب الله لبنان همچنین از پایداری ملت عراق در حمایت از ملت و مسأله فلسطین به شکلی عادلانه تقدیر کرد.

گفتنی است روز شنبه از اقلیم کردستان عراق و مرکز آن اربیل خبری منتشر شد که از برگزاری یک نشست با حضور چندین صهیونیست که از درخواست برای عادی سازی با رژیم صهیونیستی حکایت داشت و گزارش شد که طی آن برخی از مقامات کُرد عراقی اعلام کرده اند این کشور باید در زمره کشور‌های قرار گیرد که روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کرده‌اند، اما به محض پخش شدن این خبر دولت مرکزی عراق به طور قاطعانه بر موضع ثابت خود بر حمایت از آرمان فلسطین تاکید کرده و برگزاری این نشست را محکوم کرد.

به گفته فرانس پرس این نشست با حمایت اندیشکده‌ای آمریکایی و با حضور بیش از ۳۰۰ نفر که ۶۰ نفر از آنان فعالان شبکه‌های اجتماعی بودند، برگزار شد. طبق گزارش شبکه تلویزیونی العهد عراق «وسام الحردان الدلیمی» رئیس شورای «صحوه العراق» در نشست مذکور خواستار عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی شده و از این کار حمایت کرده است. بعد از بالا گرفتن اعتراضات در این کشور از سوی گروه‌های مختلف دولت اقلیم کردستان نیز اعلام کرد این نشست بدون اطلاع آنان بوده و دولت اقیلم اطلاعی از محتوای آن نداشته است!

بدنبال برگزاری کنفرانسی در اربیل، با موضوع عادی سازی روابط با اسرائیل، شورای عالی قضایی عراق برای سه نفر از دست اندرکاران این نشست حکم جلب صادر کرد.

انتهای پیام/

نظر شما