شناسهٔ خبر: 49816236 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آسفالت ۵۳ کیلومتر از راه‌های اصلی و شریانی گلستان

معاون راهداری اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای گلستان از آسفالت ۵۳ کیلومتر از راه‌های اصلی و شریانی استان طی ۶ ماهه نخست سال خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، غلامرضا بیکی معاون راهداری اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: از ابتدای سال تا کنون ۵۳ کیلومتر از راه‌های اصلی و شریانی استان با اعتبارحدود ۴۶۰ میلیارد ریال آسفالت شده است.

او ادامه داد: لکه‌گیری و روکش آسفالت محور رامیان به شاهرود به طول ۱۰ کیلومتر، محور گرگان به آق‌قلا، آق قلا به اینچه‌برون و اینچه‌برون به گنبدکاووس به طول ۱۸ کیلومتر، محور گرگان به علی‌آباد، علی‌آباد به آزادشهر به طول ۱۶ کیلومتر و محور خوش ییلاق به طول ۵ کیلومتر از مهم‌ترین اقدامات این اداره بوده است.

بیکی گفت:همچنین در راستای افزایش ایمنی محور‌های مواصلاتی و تسریع در روند تردد کاربران جاده‌ای در محور‌های روستایی و فرعی ۱۹ کیلومتر از راه‌های روستایی استان با اعتبار ۱۴۱ میلیارد ریال روکش آسفالت انجام شده است.

او عملیات راهداری زمستانه را در شروع فصل سرما از مهم‌ترین ماموریت‌های این اداره کل دانست و گفت: تا کنون اقدامات اولیه برای تهیه و دپوی مصالح لازم، از قبیل شن و نمک انجام شده است.

بیکی همچنین از تعمیر و بازسازی ماشن‌آلات سبک و سنگین مورد استفاده در این طرح خبر داد و افزود: دو دستگاه لودر و دو دستگاه کامیون بازسازی شده به ناوگان این اداره افزوده شده است.

او گفت:یکی از مهم‌ترین اقدامات این اداره در حوزه نگهداری ابنیه فنی احداث دور برگردان و حذف نقاط پرتصادف بوده که  از ابتدای سال تا کنون ۴ دوربرگردان در سطح استان به بهره‌برداری رسیده است.

این مقام مسئول از اجرای ۸ طرح در حوزه ایمنی راه‌ها با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال خبر داد و افزود: نصب تابلو و علائم ایمنی، نگهداری روشنایی و خط کشی از  اقدامات این حوزه است.

انتهای پیام/م

نظر شما