شناسهٔ خبر: 49808002 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نخستین دیدار بنت با وزیران خارجه امارات و بحرین

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با وزیران خارجه امارات و بحرین، یک سال پس از عادی سازی روابط دیدار و گفتگو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، یکشنبه شب و قبل از سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با عبداللطیف بن راشد الزیانی و خلیفه شاهین آلمار، وزیران امور خارجه بحرین و امارات دیدار کرد.

بنت در این دیدار گفت: «از دیدار با شما بسیار خوشحالم. من احساس کردم مهم است که ما بعد از گذشت یک سال از توافقنامه ابراهیم با یکدیگر ملاقات کنیم، که از دیدگاه ما بسیار معنی دار است.»

او در ادامه افزود: «اول از همه، می‌خواهم به شما بگویم که من با پادشاه اردن و رئیس جمهور مصر ملاقات کرده ام و آن‌ها البته از روابط با ما خوشحال هستند و من می‌خواهم به شما در خصوص تعهد ما به این توافق اطمینان دهم. ما به این توافق پایبند هستیم و می‌خواهیم تا حد ممکن آن را گسترش دهیم.»

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ضمن ابراز امیدواری از پیوستن کشور‌های بیشتری به این توافق، اعلام کرد: «اسرائیل مشتاق تقویت روابط با امارات  و بحرین در همه زمینه‌ها است.»

این نخستین ملاقات بنت با وزرای ارشد کشور‌های امضا کننده توافقنامه عادی سازی روابط موسوم به ابراهیم بود. نخست وزیر رژیم صهیونیستی قرار است ساعت ۴ بعد از ظهر امروز (دوشنبه) به وقت محلی در مجمع نشست عمومی سازمان ملل سخنرانی کند.

۴ کشور امارات، بحرین، سودان و مراکش در سال ۲۰۲۰ و با میانجیگری آمریکا در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق این کشور، در خیانتی آشکار به آرمان ملت فلسطین روابط پنهانی خود با رژیم صهیونیستی را علنی کردند و توافقنامه‌هایی را برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی امضا کردند.

اظهارات بی اساس وزیر خارجه امارات درباره جزایر سه گانه ایران

وزیر خارجه امارات پیشتر در سخنرانی خود در سازمان ملل اظهاراتی بی اساس را درباره جزایر سه گانه ایران (بخش جدایی ناپذیر از خاک ایران) مطرح کرد و از ایران خواست به قوانین بین المللی و اصول همسایگی خوب احترام بگذارد، اختلافات را از طریق مسالمت آمیز حل کرده و به اشغال سه جزیره اماراتی، تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی پایان دهد!

خلیفه شاهین المرر، وزیر امور خارجه امارات متحده عربی، در سخنرانی خود در سازمان ملل متحد گفت: "ما همچنان از ایران می‌خواهیم به قوانین بین المللی، اصول همسایگی خوب احترام بگذارد و اختلافات را از طریق مسالمت آمیز حل کند. "

وی ادامه داد: "مسئله دستیابی به تفاهم مشترک با ایران که تمام نگرانی‌های منطقه‌ای و بین المللی را برطرف کند، همچنان یک خواسته اساسی است".

او خاطرنشان کرد: "هرگونه توافق آتی با ایران باید کاستی‌های برنامه جامع اقدام مشترک را برطرف کند. "

انتهای پیام/

نظر شما