شناسهٔ خبر: 49806225 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

مراجعه بیش از ۱۹۷ هزار نفر به مراکز انتقال خون استان تهران در شش ماه اول امسال

مدیر کل انتقال خون تهران گفت: در شش ماه اول سال جاری ۱۵۹هزار و ۹۸٠ نفر موفق به اهدای خون سالم خود شده اند.

صاحب‌خبر -

محمد رضا مهدی زاده مدیر کل انتقال خـون استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به امار شش ماه اهدای خون در تهران اظهار کرد: در شش ماه اول سال جاری تعداد ۱۹۷هزار و ۵۱۲ نفر به مراکز انتقال خون استان تهران مراجعه کرده که ۱۵۹هزار و ۹۸٠ نفر موفق به اهدای خون سالم خود شده اند.

او ادامه داد: نیاز به خون و فرآورده‌های خونی همیشگی است و مردم خیر باید حضوری بیشتر در زمینه اهدای خون داشته باشند. در حال حاضر با توجه به کاهش آمار کرونا و انجام واکسیناسیون تعداد عمل‌های جراحی افزایش پیدا کرده و نیاز به خون و فرآورده‌های خونی نیز در تهران زیاد شده است.

مهدی زاده بیان کرد: در شش ماهه اول امسال تعداد ۷۹ هزار و ۶٠۴ نفر از اهدا کنندکان خون جز افراد مستمر هستند و۵۴هزار و ۴۵۹ نفر نیز جز افراد باسابقه در زمینه اهدای خون در سطح استان تهران هستند.

او گفت: بانوان استان تهران باید حضوری بیشتر در امر اهدای خون داشته باشند. در شش ماه اول سال جاری تعداد شش هزار و ۳٠۱نفر از بانوان با مراجعه به مراکز انتقال خون اقدام به اهدای خون سالم خود کرده اند، که این آمار پایین‌تر از نرم جهانی است و انتقال خون تمهیدات ویژه‌ای برای حضور چشمگیر بانوان در زمینه اهدای خون اندیشیده است. در شش ماه اول امسال تعداد ۲۵ هزار و ۹۱۷نفر برای بار اول اقدام به اهدای خون کرده اند.

بیشتر بخوانید:

انتهای پیام/

نظر شما