شناسهٔ خبر: 49804682 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در گفتگو با شبکه تلویزیونی اللؤلؤه

مقام سابق لبنانی: ایران موضعش در قبال برجام ثابت است

عدنان منصور وزیر امور خارجه پیشین لبنان گفت ایران قبل از لغو کامل همه تحریم‌ها به میز مذاکره باز نخواهد گشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی اللؤلؤه، عدنان منصور وزیر امور خارجه اسبق لبنان گفت: زمانی که دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا، تحریم‌ها را علیه ایران برقرار کرد، همواره می‌گفت منتظر یک اشاره و یک تلفن از ایران هست تا به آمریکایی‌ها بگوید که برای مذاکرات جدید آماده است، اما ایران را این کار را نکرد.

<div id="video-display-embed-code_7036039"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3231895/7036039?width=350&height=250"></script></div>

وی افزود: ایران موضعش ثابت است، زیرا معتقد است پرونده هسته‌ای حق آن است و استفاده از برنامه صلح آمیز هسته‌ای نیز حق ملت و حق کشور ایران است و جای چانه زنی ندارد. الان آمریکایی‌ها می‌خواهند ایران را به مذاکرات جدیدی بکشانند که از صفر شروع شود. بازگشت به توافقنامه هسته‌ای و لغو تحریم‌ها قبل از هرچیز نیز شرط ایران است و ایران تا زمانی که تحریم‌های این کشور به طور کامل و در عمل به برجام، برداشته نشود، پای میز مذاکرات نخواهد رفت.

منصور تاکید کرد: توافقنامه‌ای که در سال ۲۰۱۵ میلادی امضا شد، پنج سال از آن می‌گذرد و می‌باید تحریم‌های تحمیلی بر ایران در زمینه واردات و فروش سلاح برداشته می‌شد و این نیز با خروج ترامپ از برجام تحقق نیافت؛ بنابراین عوامل زیادی وجود دارد که این اقدام به نفع ایران تمام شده است.

 

نظر شما