شناسهٔ خبر: 49804204 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

۵ غذای موثر برای مبارزه با دوره های نامنظم قاعدگی

از بین رفتن سیکل ماهانه گاهی اوقات خوب است، اما اگر به طور مداوم اتفاق می افتد، این دلیلی برای نگرانی در مورد آن است . سیکل های نامنظم می تواند برای کسانی که از آن رنج می برند، نگران کننده باشد زیرا باعث ایجاد نوسانات ناگهانی ، عدم تعادل هورمونی و سایر مسائل بهداشتی می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین، چرخه قاعدگی طبیعی برای یک زن ۲۸ روز است، اما از فرد به فرد دیگر متفاوت است. یک سیکل  نامنظم زمانی اتفاق می افتد که طول چرخه  یک هفته قبل از ۲۸ روز صورت می گیرد و یا بیش از ۳۵ روز طول می کشد .

عوامل متعددی وجود دارد که به بی نظمی چرخه کمک می کند مانند رژیم غذایی ، تمرینات بیش از حد ، PCOD ها و قرص های ضد بارداری . عادت های استرس زا و ناسالم مانند سیگار کشیدن، مصرف الکل و استرس نیز می تواند به این موضوع کمک کند .

هورمون ها و داروهای ضد بارداری در منظم ساختن چرخه کمک می کنند، اما ممکن است در بلندمدت یک گزینه درمانی ایده آل نباشند . برخی از داروهای موثر خانگی را برای منظم ساختن چرخه امتحان کنید .

پاپایا خام / سبز

 

پاپایا خام / سبز

پاپایا خام یا سبز در تنظیم چرخه قاعدگی مفید است زیرا به انقباض عضلات  رحم کمک می کند . راه ایده آل این است که یک لیوان آب پاپایا سبز را به طور منظم مصرف کنید تا چند ماه ادامه دهید تا  چرخه را به طور مرتب  تنظیم کنید. با این حال، اگر در طول دوره استفاده از ان باعث اسپاسم عضلانی شد از نوشیدن ان اجتناب کنید.

زردچوبه

زردچوبهزردچوبه برای خواص دارویی بسیاری که دارد ارزشمند است. خواص  ضد اسپاسمیک و ضد التهابی قوی به کاهش درد ها کمک می کند. علاوه بر این، در تنظیم چرخه قاعدگی و اصلاح تعادل هورمونی کمک می کند. نوشیدن ¼ قاشق چایخوری پودر زردچوبه با شیر و عسل به مدت چند هفته به طور مداوم برای تنظیم چرخه قاعدگی مفید است .

زنجبیل

زنجبیل یک ریشه گیاهی مفید است که به شدت برای تنظیم چرخه قاعدگی توصیه می شود. این یک  گیاه درمانی موثر برای اصلاح چرخه نامنظم قاعدگی است. یک تکه  زنجبیل را در یک فنجان آب جوش قرار دهید و این محلول را بعد از هر وعده غذایی بخورید .

زیره

وجود مواد مغذی در زیره سبز کمک می کند تا  اسپاسم عضلات رحم را متوقف کنید و چرخه قاعدگی را منظم کنید .۲ قاشق چای خوری  زیره سبز را در یک فنجان آب جوش بریزید و برای چند ماه به طور منظم هر روز صبح بنوشید .

رازیانه

رازیانه

رازیانه یک گیاه موثر برای درمان دوره های نامنظم قاعدگی است . رازیانه کمک به تعادل هورمون ها و ترویج تخمک گذاری می کند ، همچنین گرفتگی های قاعدگی را کاهش می دهد . ۲ قاشق چایخوری دانه های رازیانه را در یک لیوان آب جوش بریزید و این محلول را به طور منظم دو بار در روز بنوشید .

مکمل های غذایی

دوره های نامنظم قاعدگی می تواند یک نگرانی برای کسانی که از آن رنج می برند باشد ، زیرا باعث نوسانات ناگهانی خلق و خوی ، عدم تعادل هورمونی و سایر مسائل بهداشتی می شود .

مکمل های غذایی نیز ممکن است به بهبود نظم قاعدگی با حفظ سطح هورمون یا اصلاح هر گونه کمبود تغذیه کمک کنند . با این حال ، قبل ازاستفاده از هر گونه مکمل  با ارائه دهنده پزشک خود مشورت کنید .

 اینوسیتول

اینوسیتول مانند ترکیب  ویتامین B است که به طور طبیعی در بدن انسان یافت می شود . همچنین در غذاها مانند مرکبات، گوشت و لوبیا در دسترس است . اینوسیتول نقش کلیدی در نحوه استفاده  بدن از هورمون انسولین را بازی می کند و همچنین بر عملکرد هورمون های دیگر از جمله FSH تاثیر می گذارد که عملکرد تخمدان را تنظیم می کند و همچنین دوره های نامنظم را منظم می کند . علاوه بر این ، مکمل های  اینوسیتول  می توانند تخمک گذاری و حاملگی را در زنان که ناباروری دارند تنطیم کنند .

روغن گل پامچال

روغن گل پامچال

روغن گل پامچال حاوی حجم زیادی از اسید گاما لینولنیک (GLA) و اسید امگا ۶ چرب است که التهاب را کاهش می دهد . که برای زنان در کنترل  درد پستان و علائم PMS بسیار مفید است .

دارچین

مکمل دارچین کمک می کند تا سطوح انسولین تنظیم شود که این امر بر چرخه قاعدگی و سایر مسایل هورمونی تاثیر می گذارد . در زنان مبتلا به PCOS مصرف مکمل دارچین درد را کاهش داده و چرخه قاعدگی را نرمال می کند .

برچسب‌ها:

نظر شما