شناسهٔ خبر: 49801547 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آیین یادبود قهرمان دهه هشتادی «علی لندی» در شهرکرد

خبرگزاری صداوسیما

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری: علی دانش‌آموزی بود که معلم ایثار، گذشت و فداکاری در نسل جدید شد.

صاحب‌خبر -

آیین یادبود قهرمان دهه هشتادی «علی لندی» در شهرکردبه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال و بختیاری، فرحناز قائدامینی در آیین یادبود شهید دانش‌آموز علی لندی گفت: علی لندی نه مثل ریزعلی فداکار لباسش را، بلکه بند بند وجودش را آتش زد تا معنای ایثار و کمک را به ما نشان دهد، به طور قطع نام علی لندی در کتا‌ب‌های ما درج خواهد شد و یاد او تا همیشه در قلب‌های ماست و الگوی نسل جدید و تمام دانش‌آموزان ایران می‌شود.

وی با اشاره به تحصیل علی لندی در یکی از مدارس شهرکرد، افزود: زمانی که پرونده علی لندی را مطالعه کردم، از روحیات نوع‌دوستی و مهربانی او نسبت به همکلاسی‌هایش یاد شده بود، لذا چنین شجاعتی از این دانش‌آموز بعید نبود و از تربیت چنین دانش‌آموزی لذت بردم.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: ما با سوختن قسمت کوچک دستمان درد وجودمان را می‌گیرد، اما علی لندی حاضر شد تمام وجودش را برای نجات مردم به آتش بسپرد.

قائدامینی افزود: نگران این بودیم که این نسل که جنگ و انقلاب و دفاع مقدس را ندیده است، مبادا از ارزش‌ها دور شود، اما علی لندی درسی فراموش‌نشدنی به همه ما داد.

وی گفت: علی دانش‌آموزی بود که معلم ایثار، گذشت و فداکاری در نسل جدید شد و نشان داد می‌شود زمینی بود، اما به آسمان پرواز کرد.

"علی لندی" نوجوان ایذه‌ای، شهریور امسال پس از وقوع آتش‌سوزی در منزل یکی از همسایگان، ققنوس‌وار به دل آتش زد تا دو همسایه را که در بین شعله‌ها گرفتار بودند نجات دهد.

وی پس از بیرون آوردن آنان، خود دچار سوختگی شدید شد و روز دوم مهر بر اثر جراحات فراوان به دیدار معبود شتافت.

نظر شما