شناسهٔ خبر: 49799558 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

فرمانده کل ارتش: دشمنان مرتب درحال ایجاد شبهه هستند و پاسخ ان برعهده روحانیت است

ایرنا نوشت: فرمانده کل ارتش گفت: دشمنان مرتب در حال ایجاد و تولید و برجسته کردن شبهات و رنگانگ جلوه دادن این شبهات برای جامعه و به ویژه جوانان هستند که پاسخ اینها به عهده روحانیت است.

صاحب‌خبر -

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی روز یکشنبه در اولین همایش فرزندان طلبه کارکنان ارتش که در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد،  با تسلیت فرا رسید اربعین حسینی و با اشاره به نقش روحانیان و حوزوی ها در جامعه اسلامی افزود: خاستگاه انقلاب اسلامی فرهنگی و دینی است بنابراین مهمترین بخشی که باید این انقلاب را حفظ کند و آن را ارتقا دهند روحانیون، حوزویان و علما هستند و تا به امروز نیز نقش های بی بدیلی را در کشور ایفا کردند. 

وی در ادامه با اشاره به نقش روحانیون در مراحل مختلف انقلاب اسلامی گفت: یکی از مسئولیت‌های روحانیون، اداره جامعه مبتنی بر رویکرد فرهنگی انقلاب اسلامی است که حضرت امام خمینی و رهبر معظم انقلاب به بهترین شکل ممکن در طول این سال ها توانستند در این عرصه و بویژه در حوزه رهبری جامعه اسلامی گام بردارند و روشنگری و هدایت کنند. 

فرمانده کل ارتش نقش روحانیت را در پیروزی های انقلاب اسلامی بی بدیل دانست و افزود: روحانیان به رهبری مقام معظم رهبری و حضرت امام خمینی تاکنون توانستند هر جایی که نیاز بوده، مردم را برای پیشبرد اهداف عالی انقلاب اسلامی بسیج کنند که برای نمونه می توان به دوران دفاع مقدس و رشادت های بسیجیان در صحنه‌های نبرد همچنین در عرصه های مختلف دیگری مانند انتخابات و راهپیمایی ها اشاره کرد. 

سرلشکر موسوی ترویج اصول و ارزش های اخلاقی و همچنین روحیه جهاد و ایثارگری را یکی دیگر از اقدامات علما و روحانیون در جامعه ما دانست و گفت: روحانیون در عرصه ها مختلف پیشتاز بوده اند و اگر در قالب اعداد و ارقام بخواهیم این موضوع را مورد توجه قرار دهیم می بینیم به عنوان مثال تعداد شهدای روحانی در مقایسه با سایر اقشار جامعه فاصله معنا داری دارد و این بیانگر پیش قراول بودن روحانیان در عرصه جهاد و حماسه است.

وی گفت: روحانیون نقش های مختلفی را در دفاع مقدس و بعد از آن بر عهده داشتند که بررسی این موضوع نیاز به زمان بسیاری دارد.

فرمانده کل ارتش: دشمنان مرتب درحال ایجاد شبهه هستند و پاسخ ان برعهده روحانیت است

فرمانده کل ارتش در ادامه به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره نقش روحانیون در شکل گیری جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی انتظارات گسترده‌ای از روحانیون دارند و همواره بر ارتباط روحانیت با سیاست و دفاع از نظام اسلامی تاکید دارند  دیده بانی دینی، ‌تبیین نیازها در جامعه و امروز به خصوص پاسخ به شبهات نسل جوان است. دشمنان ما مرتب در حال ایجاد شبه و تولید شبه و برجسته کردن شبهات و رنگانگ جلوه دادن این شبهات برای جامعه و به ویژه جوانان هستند که پاسخ اینها به عهده روحانیت است.

وی با اشاره به اینکه کشور ما یک کشور جوان است گفت: مقام معظم رهبری همواره بر اهمیت توجه به جوانان و نقش بالای این عزیزان در رشد و تعالی انقلاب اسلامی تاکید دارند و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیز مخاطب اصلی اش همین جوانان هستند.

سرلشکر موسوی با تاکید بر اهمیت آگاهی از تاریخ گفت: برای تربیت افراد بزرگ باید گذشته را به درستی شناخت و از تجربه ها درس گرفت و اگر از تاریخ غفلت شود دروغ ها به جای حقیقت خواهند نشست و آینده تحت تاثیر تهدیدات نا شناخته قرار خواهد گرفت. 

وی شناخت ظرفیت های عظیم کشور را یکی دیگر از موضوعات مهم دانست و گفت: آمار و ارقام گویای ظرفیت های عظیم کشور است و بر اساس همین آمار در بسیاری از حوزه ها و منابع، ما مقام اول را در جهان داریم و با این ظرفیت های عظیم می شود کارهای بسیار بزرگی انجام داد. 

فرمانده کل ارتش انگیزه و همت را یکی از ابزار تحقق اهداف بزرگ دانست و گفت: انگیزه و همت می تواند موجب تحقق اهداف بزرگ شود. مدیران جوان باید با بهره گیری از بیانات مقام معظم رهبری و با استفاده از ظرفیت های عظیم کشور و با همت و انگیزه آینده این کشور را بسازند. 

سرلشکر موسوی تاکید کرد: به نظر من خلاصه و چکیده بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی این است که  دهه های آینده متعلق به شما جوانان است و شما هستید که باید کارآزموده و پر انگیزه از انقلاب اسلامی حراست کنید و در مسیر که ایجاد تمدن بزرگ اسلامی و زمینه سازی برای ظهور امام زمان است حرکت کنید. 

وی دلیل خصومت دشمنان با انقلاب مردم ایران را به جهت ماهیت اسلامی آن دانست و گفت: مشروعیت و تداوم انقلاب اسلامی منوط به تداوم حاکمیت ارزش های دینی است ومهمترین رسالت و ماموریت جوانان مقابله با تهدیدات نرم و فرهنگی در حوزه ارزش های اسلامی و ایرانی است و امیدواریم با تلاش شما جوانان هرروز بیش از پیش شاهد بالندگی ایران اسلامی باشیم.

۲۳۲۱۹

نظر شما