شناسهٔ خبر: 49799507 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

حجت‌الاسلام رئیسی هنگام دریافت استوارنامه سفیرجدید سریلانکا:

برای توسعه روابط با سریلانکا هیچ محدودیت و مانعی وجود ندارد

رئیس‌جمهور با اشاره به ظرفیت‌های گسترش روابط ایران و سریلانکا،‌ گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تمام ظرفیت‌های همکاری بین دو کشور را فعال کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور روز یکشنبه پس از دریافت استوارنامه «ویشوانات آپونسو» سفیر جدید سریلانکا در تهران، ‌گفت: هیچ محدودیت و مانعی برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری و انتقال تجربیات به‌ویژه در حوزه فنی و مهندسی وجود ندارد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های گسترش روابط ایران و سریلانکا،‌ گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تمام ظرفیت‌های همکاری بین دو کشور را فعال کند.

رئیس‌جمهور افزود: با فعال شدن کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور می‌توان گام‌های جدیدی در توسعه روابط ایران و سریلانکا به‌ویژه در حوزه اقتصادی برداشت.

سفیر جدید سریلانکا در تهران نیز ضمن تقدیم استوارنامه خود به رئیسی، روابط دو کشور را دیرینه و تاریخی دانست و گفت: سریلانکا همواره در مجامع بین‌المللی حامی دولت و ملت ایران بوده و خواهد بود.

«آپونسو»، همچنین با اشاره به ظرفیت‌های توسعه سطح روابط دوجانبه، خواستار توسعه و تقویت هرچه بیشتر همکاری‌های دو کشور به‌ویژه در بخش‌های انرژی، بازرگانی و تجاری شد.

نظر شما