شناسهٔ خبر: 49793975 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تیم ملی فوتبال بانوان با هدایت یک گیلانی به جام ملتهای آسیا صعود کرد

رشت - ایرنا - تیم ملی فوتبال بانوان ایران با هدایت مریم ایراندوست از گیلان برای اولین بار به مسابقات جام ملتهای آسیا صعود کرد.

صاحب‌خبر -

رئیس هیات فوتبال استان گیلان روز یکشنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تیم ملی فوتبال بانوان ایران در مرحله مقدماتی جام ملتهای آسیا ، با کسب مقام نخست گروه خود، برای اولین بار به رقابت های جام ملتهای آسیا صعود کرد.

قربانعلی الماس خاله افزود: مریم ایراندوست مربی ارزنده استان گیلان  به عنوان سرمربی، هدایت تیم ملی فوتبال بانوان ایران را در اختیار دارد که این تیم با هدایت این مربی شایسته توانست در مرحله مقدماتی برابر تیمهای بنگلادش و اردن به پیروزی برسد تا برای اولین بار در تاریخ فوتبال بانوان ایران، به جام ملتهای آسیا صعود کند.

وی ادامه داد: تیم ملی فوتبال بانوان ایران با سرمربیگری مریم ایراندوست در مرحله مقدماتی  در کشور ازبکستان در گروه هفتم با تیمهای بنگلادش و اردن همگروه بود که ابتدا با نتیجه پنج بر صفر برابر تیم بنگلادش به برتری رسید و در دومین و آخرین دیدارش نیز ، در ضربات پنالتی توانست تیم اردن را شکست دهد.

الماس خاله بیان کرد: تیم ملی فوتبال بانوان ایران با صعود از مرحله مقدماتی، باید در رقابت های ۲۰۲۲ جام ملتهای آسیا که به میزبانی کشور هندوستان برگزار می شود، حضور یابد که امیدواریم این تیم با هدایت مریم ایراندوست سرمربی گیلانی خود، در مسابقات جام ملتهای آسیا نیز بدرخشد.

رئیس هیات فوتبال گیلان در پایان یادآور شد: خوشبختانه طی چند سال اخیر بانوان فوتبالیست گیلان همپای بخش مردان در اردوهای تیم ملی حضور چشمگیری داشته و هم اینک شاهد حضور بانوان این استان به عنوان بازیکن و سرمربی در تیم های ملی مختلف بانوان کشور هستیم که در این راستا، مریم ایراندوست و مریم آزمون از گیلان به ترتیب به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان بزرگسال و سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان زیر ۲۰ سال کشور فعالیت دارند.

نظر شما