شناسهٔ خبر: 49788592 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تقویت بسیج دانش‌آموزی در مدارس سبب رشد روحیه انقلابی در نوجوانان می‌شود

نماینده مردم شرق هرمزگان در خانه ملت گفت: تقویت بسیج دانش‌آموزی در مدارس سبب رشد روحیه انقلابی در نوجوانان و شکست سیاست‌های فرهنگی دشمن بر علیه جامعه دانش‌آموز ما می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حسین رییسی صبح امروز در حاشیه بازدید از مدارس منطقه شرق هرمزگان در رودان، با اشاره به نقش و جایگاه معلمان و دانش‌آموزان در ساختار فرهنگی و اجتماعی جامعه اسلامی، خاطرنشان کرد: شروع سال جدید تحصیلی اگر چه با شیوع ویروس کرونا همراه بوده و هنوز بسیاری از مدارس به شکل غیرحضوری هستند اما القای روحیه نشاط و سرزندگی به جامعه در گروی همین تلاش روزانه معلمان و دانش‌آموزان است.

وی با بیان این که در آستانه اربعین سید و سالار شهیدان قرار داریم، عنوان کرد: گریه بر سیدالشهدا اعتراض به یک ظلم بزرگ در تاریخ است . کاش شرایط امسال به گونه ای بود که عاشقان ابا عبدالله در پیاده روی اربعین شرکت میکردند و از شور و شعور این ایام بهره می‌بردند.

نماینده مردم شرق هرمزگان در خانه ملت، دفاع مقدس را در مقایسه با سایر رشادت های رزمندگان اسلام برجسته ترین اقدام دانست و تصریح کرد: در دفاع مقدس، رزمندگان اسلام با هدایت مرجعیت دینی توانستند در مقابل ظلم و زورگویی مقاومت کنند و این افتخار را به نسل‌آینده خویش منتقل کنند.

رییسی اضافه کرد: ما توانستیم در دفاع مقدس نه تنها در مقابل یک کشور بلکه در مقابل زورگویان عالم بایستیم و وجبی از خاک کشورمان نیز در تصرف دشمن نیست و این برای یک ملت با دستان خالی در آن روزهای جنگ، یک افتخار تاریخی است.

وی در ادامه خطاب به فرهنگیان هرمزگان گفت: خدا را شکر کنیم که خداوند مسیر زندگی ما را در این راه قرار داد که معلم باشیم. در اسلام هم در سیره و هم در سنت پیامبر (ص) علم آموزی مشهود است و شما ببنید که در تاریخ اسلام، پیامبر اکرم (ص)دشمنی را که شمشیر به دست گرفته و علیه اسلام می‌جنگد را به شرط علم آموزی به مسلمانان آزاد می‌کند.

عضو کمیسیون کشاورزی هرمزگان ادامه داد: این موارد نشان از اهمیت دین مبین اسلام به علم آموزی است و دانش آموزان رودانی از مستعد ترین دانش آموزان کشورند. باید این استعداد بارور شود.

رییسی خاطرنشان کرد: دانش آموز خوب از نظر رهبری باید به تحصیل،تهذیب و ورزش توجه کنید. ما دانش‌آموزانی در تراز مملکت اسلامی میخواهیم. یکی از راههای صیانت از فرهنگ و دوری از دام های شیاطین ارتباط با بسیج است که باید بسیج دانش آموزی تقویت شود.

انتهای پیام/ 88055

نظر شما