شناسهٔ خبر: 49787878 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

با نوجه به تسریع در روند واکسیناسیون محقق شد؛

میزان فوتی‌های پیک پنجم کرونا در ابهر یک‌ سوم پیک چهارم

زهرا فتحی

رئیس شبکه بهداشت و درمان ابهر گفت: نسبت فوتی‌های پیک پنجم کرونا در ابهر یک‌ سوم پیک چهارم بوده که یکی از دلایل این امر، واکسینه شدن افراد بالای ۶۰ سال است.

صاحب‌خبر -

کوروش شعبانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه چهار مرکز واکسیناسیون در سطح شهرستان ابهر فعال است که با شتاب گرفتن واکسیناسیون مراکز جدید نیز به جمع آن‌ها افزوده می‌شود، اظهار کرد: شهروندان ابهری می‌توانند برای تزریق واکسن به سالن بحران پارک پردیس، سالن وحدت اداره ورزش و جوانان، سالن اجتماعات صائین‌قلعه و مرکز جامع سلامت شهر هیدج مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه برای در امان ماندن از ابتلا به کرونا باید تعداد قابل قبولی از واکسیناسیون انجام گیرد تا بتوان به پایان کرونا امیدوار بود، تاکید کرد: بعد از تزریق واکسن کرونا، احتمال ابتلا به این بیماری باز هم وجود دارد اما افراد واکسینه کمتر بستری می‌شوند و در صورت ابتلا و بستری نیز جان خود را از دست نمی‌دهند.

این مسئول با توضیح این مطلب که در حال حاضر حدود ۵۹ درصد واجدان شرایط در ابهر واکسینه شده‌اند، اضافه کرد: با توجه به همین موضوع نسبت فوتی‌های پیک پنجم کرونا در ابهر یک‌سوم پیک چهارم بوده که یکی از دلایل آن واکسینه شدن افراد بالای ۶۰ سال است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ابهر با اشاره به میزان واکسن‌های تزریقی در این شهرستان، متذکر شد: کل تزریق واکسن نوبت اول حدود ۶۷ هزار نفر و نوبت دوم نیز ۳۳ هزار نفر است که امیدواریم با افزایش استقبال‌های مردمی شاهد افزایش آمار واکسینه شدن افراد باشیم.

شعبانی با تاکید بر اینکه واکسیناسیون کرونا ابزاری مهم و ایمن برای کنترل و از بین بردن همه‌گیری کرونا ویروس است، بیان کرد: هدف از واکسیناسیون کاهش بستری، کاهش شدت بیماری و کاهش مرگ و میر است.

وی با بیان اینکه بهترین واکسن در دسترس‌ترین واکسن است، خاطرنشان کرد: همه واکسن‌ها با هر میزان کارآیی، فرصت خوبی را فراهم می‌کند تا افراد در برابر کووید - ۱۹ ایمن شوند، بنابراین افراد نباید در تزریق واکسن به خود تردید راه دهند.

انتهای پیام

نظر شما