شناسهٔ خبر: 49786196 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خدمت‌رسانی قله فعالیت بسیج سازندگی است

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور: دوران دفاع مقدس رزمندگان اسلام برای نقش‌آفرینی در سازماندهی قرار می‌گرفتند و فرماندهان مسئولیت هدایت و صیانت از رزمندگان را برعهده داشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ استان مرکزی؛ رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: گسترش کمی و کیفی کار جهادی مهمترین مطالبه مقام معظم رهبری از بسیج سازندگی است و ۴۲ هزار گروه جهادی اکنون به عنوان سرمایه ارزشمند در کشور فعال است.

سردار «محمد زهرایی» در جمع مسئولان گروه‌های جهادی استان مرکزی، افزود: دوران دفاع مقدس رزمندگان اسلام برای نقش‌آفرینی در سازماندهی قرار می‌گرفتند و فرماندهان مسئولیت هدایت و صیانت از رزمندگان را برعهده داشتند.
وی تاکید کرد: اکنون نیز جهادگران بسیجی با هدایت سازمان بسیج سازندگی در عرصه محرومیت‌زدایی و فقرزدایی نقش‌آفرینی دارند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور اظهار داشت: جهادگران بسیجی بدون منت و صادقانه در میدان خدمتگذاری هستند و از هیچ کوششی به مردم و کشور دریغ ندارند.

سردار زهرایی ادامه داد: جهادگران بسیجی پارسال بزرگترین اقدامات را با حضور میدانی خود انجام دادند و بیش از ۱۵ هزار طرح به بهره ‌رداری رسید و در اوج تحریم های ظالمانه، ۲ برابر هدفگذاری اجرای طرح محقق شد.

وی تصریح کرد: ۱۵ هزار و ۲۸۰ طرح محرومیت‌زدایی با حضور جهادگران بسیجی انجام‌شد درحالی که پارسال هشت هزار و ۲۰۰ طرح هدفگذاری شده بود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور یادآور شد: علاوه بر توانمندی در حوزه دفاعی و موشکی، ۴۲ هزار گروه جهادی با بیش از ۸۰۰ هزار نفر بیش از ۸۰ لشکر جهادی ساماندهی شده که کشور را از تهدیدات و بحران‌ها نجات می‌دهد و نمونه‌های آن را در سیل، زلزله و کرونا به وضوح قابل مشاهده است.

سردار زهرایی عنوان کرد؛ گام دوم‌ انقلاب عرصه حضور و مسئولیت‌پذیری جوانان است و مطالبه‌گری در کنار مسئولیت‌پذیری نیز باید با قوت دنبال شود.

وی، راس مثلث درون بسیج سازندگی را «ساختار» آن عنوان کرد و افزود: شوراهای جهادی و مجمع جهادگران ضلع دیگر آن و قرارگاه‌های جهادگران که متشکل از گروه‌های جهادی است و ضلع سوم‌ بسیج سازندگی را تشکیل می‌دهد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور ادامه داد : ساختار بسیج سازندگی، وظیفه حمایت و اقدامات سلسله مراتبی را دارد و شوراهای جهادی و مجمع جهادگران بازوی هدایتی و تسهیلگری در امور را شامل شدهو تجهیز قرارگاه‌های جهادی با مدیریت جهادگران در دستور کار است.

سردار زهرایی بیان کرد: خدمت‌رسانی قله فعالیت بسیج سازندگی است و جریان جهادی باید به نقطه ای برسد که هر مظلومی در هر نقطه از دنیا را بتواند حمایت کند.
وی خاطرنشان کرد: این مهم باید هدفمند انجام‌شود و چشم انداز تشکیل جبهه جهانی خدمت رسانی ۱۰ ساله است که امید است در این بازه زمانی اهداف بلند محقق شود.

۳۱ شهریورماه تا ششم مهرماه به عنوان هفته گرامیداشت دفاع مقدس نامگذاری شده است.

نظر شما