شناسهٔ خبر: 49785899 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اعلام برنامه‌های گرامیداشت روز جهانی‌گردشگری در کردستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از افتتاح چندطرح گردشگری،برگزاری تور دوچرخه سواری و پاک‌سازی مناطق گردشگری به مناسبت روز و هفته‌جهانی گردشگری در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،یعقوب گویلیان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت:افتتاح ۴ طرح گردشگری، برگزاری نمایشگاه فرش دست بافت بیجار، بهره برداری از سایت پرنده‌نگری حاشیه دریاچه‌زریبار مریوان از جمله برنامه‌های هفته جهانی جهانگردی در سطح استان است.

گویلیان به سایر برنامه ها اشاره کرد و افزود:برگزاری مراسم ویژه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهر هورامان تخت، پاکسازی منطقه نمونه گردشگری سراب کوثر با همکاری انجمن سبز سراب، اجرای تور دوچرخه سواری در مریوان و قروه از دیگر برنامه‌های روز و هفته جهانی گردشگری است.

او با تشکر از همکاری بخش های خصوصی، انجمن و تشکل‌های مختلف استان عنوان کرد: «برگزاری جشن برداشت انگور در دهگلان، پاکسازی غار کرفتو در دیواندره، فعال سازی دبیرخانه دائمی شهر ملی نساجی در آرمرده بانه و افتتاح اقامتگاه بومگردی در روستای کلانه برای هفته جهانی گردشگری در استان برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گویلیان ضمن اشاره به لزوم رعایت حرمت ماههای محرم و صفر اظهار داشت: پاکسازی بخشی از حاشیه سد شهید کاظمی سقز، صعود به قله وزیر و... برنامه های دیگر این هفته در سطح استان کردستان است.

مراسم روز جهانی گردشگری در هشتم مهر ماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/م

برچسب‌ها:

نظر شما