شناسهٔ خبر: 49785097 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

افزایش 40 درصدی صدور اظهارنامه گمرکی در چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: در نیمه نخست امسال صدور اظهارنامه گمرکی در استان 40 درصد افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، سجاد رستمی گفت: امسال ۵۹۴ مورد اظهارنامه گمرکی در چهارمحال و بختیاری صادر شده که در مقایسه با پارسال با افزایش ۴۰ درصدی همراه است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه هر کالایی که به صورت واردات وارد کشور شده و یا از طریق صادرات از کشور خارج می‌شود، دارای اظهارنامه است، افزود: صاحبان کالا قبل از هر اقدامی با اظهارنامه گمرکی، کالای مورد نظر را به گمرک اعلام می‌کنند و در نهایت اظهارنامه با محموله توسط گمرک تطبیق داده می‌شود و در صورت یکی بودن کالا از گمرک ترخیص خواهد شد.

وی اضافه کرد: در صورتی که قسمتی از اظهارنامه هنگام تطبیق آن با محموله تفاوت داشته باشد صاحب کالا جریمه خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری همچنین از صادرات ۳۳ هزار تن کالا از استان تا پایان مردادماه ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: این میزان کالا به ارزش ۲۱ میلیون و ۳۵۰ هزار دلار از نظر ارزشی ۶۲ درصد و از نظر وزنی ۱۰۳ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

رستمی بیشترین کالا‌های صادرات شده از مبدا استان را به کشور عراق اعلام کرد و افزود: کشور‌های هند، ترکیه، افغانستان و سوریه نیز به ترتیب مقصد بیشترین کالا‌های صادراتی استان بود.

وی اظهار داشت: لوازم خانگی نظیر لباسشویی، کولرآبی و آبگرمکن برقی، مفتول آلومینیومی، مغز بادام، خوراک ماهی و آمونیاک بیشترین کالا‌های صادراتی استان در پنج ماهه امسال بوده است.

انتهای پیام/68023/م

 

نظر شما