شناسهٔ خبر: 49783890 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رزمندگان ما در دفاع مقدس به عالم قدس وصل شدند

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج پل‌دختر گفت: ایمان نقطه قوت و عامل پیروزی رزمندگان اسلام در 8 سال دفاع مقدس بود و قداست ،حرمت و نورانیت جنگ را به فرهنگ تبدیل کرد.

صاحب‌خبر -

منصور کریمی‌فرد به مناسبت هفته دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پل‌دختر اظهار کرد: دفاع مقدس نسبت به سایر جنگ‌ها طولانی‌ترین و وسیع‌ترین جنگ بود که بر ایران تحمیل شد و تفاوت آن با سایر جنگ‌ها را باید در انگیزه رزمندگان جستجو کرد.

وی افزود: انگیزه رزمندگان اسلام در 8 سال دفاع مقدس، دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی، تمامیت ارضی و ناموس کشور بود که امروز به واسطه آن شهدا، جانبازان ، ایثارگران و آزادگان به عنوان الگو و اسوه هستند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج پل‌دختر گفت: صدام به عنوان فرمانده رژیم بعث از نظر خانوادگی هیچ اصل و نسبی نداشت مادرش او را صدام به معنای کسی که زیاد آسیب می‌زند نام نهاد.

وی افزود: در حالی‌که فرمانده کل سپاه ایران اسلامی پیر و مرشد 80 ساله‌ای چون امام خمینی (ره) بود که از نظر سطح دانش فقیه جامع الشرایط و فیلسوفی بود که صدها عالم مانند مقام معظم رهبری از مکتب او تلمذ کردند و حقایق پنهان در سیاست‌ها را می‌دید.

کریمی فرد یادآورشد: این امر موجب شد حضور رزمندگان اسلام در جبهه‌ها و صحنه جنگ اجباری نبود و به عنوان یک اصل و وظیفه بود.

وی افزود: حضور بی نظیر و استثنایی فرماندهان و ژنرال‌های بی‌ستاره جوان که ارتباطی برادرانه با هم داشتند و بیشتر فرماندهی تیپ و لشکر جوانان بین 19 تا 28 سال دانشجو، کارمند، کارگر، معلم یا خبرنگار بودند که به عنوان نیروهای مردمی در جبهه حضور پیدا کردند و اصول و فنون نظامی را آموختند و قابلیت فرماندهی را به اثبات رساندند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج پلدختربه نقش روحانیت در جبهه‌ها اشاره کرد و گفت: روحانیت با عمامه و لباس رزمی که بر تن داشتند در خط مقدم و رویارویی مستقیم با دشمن حضور می‌یافتند و رزمندگان را سرمست عشق و معرفت به حضرت حق می‌کردند.

وی افزود: یک شکلی و بی‌ریایی و اوج اخلاص در بین رزمندگان در دوران دفاع مقدس موج می‌زد و درجه و جایگاه معنایی نداشت.

کریمی فرد یادآورشد: رزمندگان در این 8 سال به عالم قدس وصل شدند و از هرگونه وابستگی به دنیا رهایی یافتند و تکرار عاشورای سید الشهدا (ع) فراتر از زمان و مکان بود.

وی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری فرهنگ ایثار و شهادت گنجینه عظیمی است که باید برای نسل‌های آینده سرمایه گذاری و از آن استفاده شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج پل‌دختر گفت: 8 سال دفاع مقدس به عنوان یک فرهنگ و الگو در کشور و در سایر کشورهایی مانند سوریه، یمن و لبنان است که امید است بتوان سرباز خوبی برای ولایت و رهبری باشیم.

کریمی فرد از حضور گروه‌های مقاومت، روحانیت، پیشکسوتان، شوراهای اداری و تامین در برنامه‌های دفاع مقدس تقدیر کرد.

انتهای پیام – هما کریمیان

نظر شما