شناسهٔ خبر: 49783773 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

٣١۴ هزار تن انواع سبزیجات در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود 

زاهدان- ایرنا- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: شرایط اقلیمی استان به گونه‌ای است که سالانه از سطح ١٣ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی منطقه ۳۱۴ هزار تن انواع سبزیجات برداشت می‌شود.

صاحب‌خبر -

امان اله طوقی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: سبزیجات تولیدی شامل انواع سبزی‌های برگی، پیاز، گوجه فرنگی، بادمجان، سیر، فلفل، هویج، شلغم و بامیه است.
وی افزود: سبزیجات با تولید ٣١۴ هزار تن معادل ١٢ درصد کل تولیدات محصولات زراعی سیستان و بلوچستان را شامل می‌شود.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: خاش بیشترین سطح زیر کشت و شهرستان‌های ایرانشهر و سراوان در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی بیان کرد: سبزیجات تولیدی سیستان و بلوچستان که بخشی از آن در فضای گلخانه تولید می‌شود برای مصرف داخل استانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره‌گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، انار، مرکبات و غیره دارد.
تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید ۲ بار محصول را دارند.

نظر شما